رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-07-06 05:36 شماره خبر : 4286 http://sobhtoos.ir/short/4P3DR 0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صبح توس، مولوی حافظ حسن سرکوهی در مراسم جشن آغاز هفته وحدت در مسجد‌النبی اهل سنت سرخس با اشاره به آیه «واعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» گفت: یکی از نشانه‌های اهل تقوا تمسک به قرآن و متفرق نشدن است.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع توحید مشهد افزود: تا زمانی که متفرق نشوید برگ برنده دست شما است و این اتحاد، انسجام و برادری و تمسک به قرآن و سیره و سنت پیامبر باعث عصبانی شدن دشمن می‌شود.

وی در ادامه به آیه «اشدا علی الکفار رحماء بینهم» اشاره و عنوان کرد: مسلمانان باید نسبت به یکدیگر شفقت داشته باشند، رئوف و مهربان باشند؛ مشکل ما امت اسلامی این است که فهم درستی از قرآن نداریم و سیره عملی پیامبر(ص) را درست انجام نمی‌دهیم.

سرکوهی اظهار کرد: در کشورهای مختلف سلیقه‌های مختلفی از اسلام دارند و قرائت نازیبایی از اسلام را برای جوامع تعریف کردند و باعث شدند جوانان از دین زده شوند، بنابراین باید فهم درستی از دین و قرآن داشته باشیم.

این عالم اهل سنت بیان کرد: بندگان نیک خداوند کسانی هستند که جامعه را به سمت نیکی‌ها هدایت کنند و تنش‌ها را بخوابانند، اگر در جامعه‌ای احساسات یکدیگر را تحریک کنیم آن جامعه نمی‌تواند به جایی برسد.

وی افزود: اسلام، نژادپرستی را رد می‌کند همانگونه که سلمان فارسی به عنوان یک شخص عجم و غیرعرب در جمع عرب‌های آن زمان قرار می‌گیرد و پیامبر درباره او می‌گوید، السلمان منا اهل البیت، سلمان از خانواده ما است.

سرکوهی در ادامه با اشاره به اینکه سختی‌های امت اسلامی پیامبر را رنج می‌دهد، عنوان کرد: امروز آن پیشوا و مسئولی می‌تواند با موفقیت خدمت کند که ناراحتی‌ها ملتش را حس کند.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع توحید مشهد اظهار کرد: شیعه و سنی مشترکات زیادی دارند اما متاسفانه دشمنان برای تکه تکه کردن امت اسلامی و از بین بردن قبله اول مسلمانان یعنی قدس عزیز به انواع ترفندها روی آوردند.

وی گفت: یکی از دلایل عدم وحدت بین امت اسلامی، عوام‌زدگی علما است و علما باید به عنوان راهنمای مردم باشند و از منابر برای اتحاد و تقریب مسلمانان استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار