رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
امام جمعه خلیل‌آباد گفت:

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه خلیل‌آباد از نعمت دانشگاه محروم است، گفت: هنوز دیر نیست و امیدواریم که مسئولان شهرستان در خصوص تأسیس دانشگاه گام‌هایی بردارند.

به گزارش پایگاه خبری «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خلیل‌آباد که در محل مصلی مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: شهادت شهید مفتح به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد از نعمت دانشگاه محروم است، خاطرنشان کرد: ای‌کاش گذشتگان به فکر تأسیس دانشگاه در شهرستان خلیل‌آباد می‌بودند؛ زیرا شهرستانی که از لحاظ علمی جایگاه نداشته باشد نمی‌تواند قله‌های پیشرفت را آن‌چنان که باید طی کند.

امام جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه ولی هنوز دیر نیست و امیدواریم که مسئولان شهرستان در خصوص تأسیس دانشگاه گام‌هایی بردارند، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دو بال پیشرفت هستند که در جامعه اگر این دو بال در کنار یکدیگر قرار بگیرند پروازهای حیرت‌آوری می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به اینکه بحث کشاورزی در شهرستان خلیل‌آباد اولویت دارد، اذعان کرد: هر کاری در شهرستان انجام می‌شود باید یک پیوست کشاورزی داشته باشد و یکی از نکات اساسی در بحث کشاورزی این است که تسهیلات خوب برای کشاورزان شهرستان قرار دهند.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی با بیان اینکه بانک‌ها اعلام می‌کنند که متأسفانه تسهیلاتی برای کشاورزی نیست، عنوان کرد: کشاورزانی در خلیل‌آباد هستند که به‌جای انگور به سمت کاشت گیاهان کم آب طلبی همچون گل محمدی روی آورده‌اند چون درآمد خوبی دارد؛ ولی یک‌سوم انگور شاید آب مصرف کند.

وی با تأکید بر اینکه برای جایگزین‌کردن این گیاهان کم آب طلب باید به کشاورزان تسهیلات داده شود، تشریح کرد: اگر دست کشاورز در این حوزه گرفته نشود قطعاً کشاورز به‌تنهایی نمی‌تواند در این مسیر حرکت کند و جهاد کشاورزی باید در این حوزه کار کارشناسی انجام دهد.

امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه فرماندار و مسئولان شهرستان در حوزه جهاد کشاورزی باید سمت جذب تسهیلات برای کشاورزان حرکت کنند، ابراز کرد: تسهیلات کم‌بهره حق کشاورز است تا بتواند کشاورزی خود را به سمت نوین شدن سوق دهد و از آن امرارمعاش کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار