رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-06 13:09 شماره خبر : 5807 https://sobhtoos.ir/short/V5wl4 0
امام جمعه تربت‌حیدریه:

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: حضور دهه‌هشتادی‌ها و نودی‌ها و این خیل عظیم از جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف بیانگر عظمت اسلام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام سید محمد معلمی در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه تریت‌حیدریه اظهار کرد: نیمی از معتکفین در سراسر کشور نوجوانان و دهه‌هشتادی‌ها و نودی‌ها هستند، کسانی که به دروغ اذعان می‌کنند جوانان از دین و اسلام برگشتند این رویداد معنوی اعتکاف را ببینند که چگونه یک جوان و نوجوان دست به دعا بلند می‌کند و نماز و قران می‌خواند و این عظمت اسلام و زنده بودن شعائر دین را می‌رساند.

 

وی خطاب به معتکفین گفت: دعا بهترین عمل در این ایام است، همه در این رویداد معنوی که بزرگ‌ترین اجتماع معنوی نظام در ایام‌البیض ماه رجب است دست به دعا برداشتند و همه شرایط فراهم شده تا مهم‌ترین معضل و مشکل یعنی غیبت امام عصر عجل‌الله را از خدا بخواهیم به پایان برساند. 

 

خطیب جمعه‌ تربت‌حیدریه در بخشی دیگر از خطبه‌ها به سالروز رحلت حضرت زینب سلام‌الله اشاره کرد و افزود: حضرت زینب سلام‌الله با عمل به موقع و به هنگام توانست واقعه عاشورا را تا قیامت برای جهانیان معرفی و تبیین کند. 

 

معلمی بیان کرد: عظمت اسلام امروز مرهون زحمات و تلاش حضرت زینب سلام‌الله است، در عین حال خیلی افراد در آن زمان نتوانستند درست تشخیص و به موقع عمل کنند، اما این بانوی بزرگوار حرکت امام را تشخیص داد و مطابق سیره امامت و ولایت حرکت کرد. 

 

وی به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام راحل در مسیر پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی‌برای فروپاشی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی هم با سیره و مکتب اهل بیت علیه‌السلام راه درست را تشخیص داد و به هنگام عمل کرد. 

 

خطیب جمعه تربت‌حیدریه گفت: امام راحل سختی‌ها را می‌دیدند اما صبر و آستانه‌‌ تحمل آنها الهی است و در نهایت صبر می‌کنند تا میوه و شیرینی پیروزی را بعد از صبر می‌نوشند. 

 

معلمی همچنین به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب نمایندگان حق دخالت در انتصابات را ندارند و چنانچه نماینده‌ای بخواهد مسئول اداره یا سازمانی را با فشار بر مجموعه شهرستان تحمیل کند این نشان از ولایت‌گریزی این نماینده است‌، در عین حال ممکن است از نماینده مشورت و یا نظرخواهی بشود و نماینده می‌تواند فقط نظر خود را اعلام کند. 

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار