رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-20 13:31 شماره خبر : 8535 https://sobhtoos.ir/short/Vd0Bw 0
رئیس سابق جامعه المصطفی در خراسان خبر داد:

رئیس سابق نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۴۰۰ طلبه از ۴۰ کشور جهان در مشهد تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا عارف پیش از ظهر امروز در جلسه معارف رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه خراسان، اظهار کرد: همه ما همواره باید مرور کنیم که جامعه المصطفی چیست و ما در این نهاد چه رسالتی داریم چرا که ممکن است دچار غفلت و روزمرگی شویم و غفلت باعث آسیب در مباحث معرفتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  جامعه المصطفی العالمیه حوزه علمیه فاخر و برجسته‌ای است که در طول تاریخ این حوزه علمیه با مجاهدت‌های علمی، فرهنگی، تبلیغی و گاهی با بذل جان علمای اسلام  به وجود آمده و امروز طلاب، همکاران و اساتید میراث‌دار این حوزه هستند.

رئیس سابق نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان با بیان اینکه این مجموعه یک مدرسه و یک مکتب نیست، تصریح کرد: جامعه المصطفی یک جریان علمی وابسته به اهل‌بیت (ع) در طول تاریخ است و این پیشینه عمیق امروز با نوآوری‌ها و اندیشه‌های بلند مراجع عظام تقلید به ویژه حضرت امام خمینی ره  و جانشین شایسته ایشان رهبر معظم انقلاب به وجود آمد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه المصطفی در پرتو افکار نورانی حضرت امام راحل و همچنین اندیشه‌های اصولی  رهبر معظم انقلاب و مبتنی بر مجاهدت‌های شهدای اسلام به وجود آمده است، اضافه کرد: نصایح و ارشادات علما و مراجع عالی‌قدر تقلید همیشه پشتیبان فکری و معنوی جامعه المصطفی بوده است.

صالح ادامه داد: هدف از تشکیل جامعه المصطفی العالمیه توسعه تربیت، معنویت و دانش اسلامی و نشر تعالیم اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت در سراسر جهان بوده است.

وی عنوان کرد: پیش از تأسیس جامعه المصطفی العالمیه در سطح جهان مراجع عالی‌قدر و علمایی بودند که فعالیت گسترده‌ای در ترویج دین مبین اسلام داشتند؛ اما مدرسه‌ای نظام‌مند و حضور در کشورهای مختلف جهان  با انقلاب اسلامی بنا نهاده شد.

رئیس سابق نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان گفت: تشکیل هزاران مؤسسه علمی دارالقرآن، حوزه علمیه و دانشگاه در سراسر جهان امروز چهره علمی آموزشی پژوهشی جامعه المصطفی را برجسته کرده است.

وی با اشاره به ترجمه بیش از ۴ هزار کتاب به سی زبان زنده دنیا، افزود: این اقدام زمینه انتقال میراث تمدنی اهل‌بیت (ع) به جهان را فراهم کرده است که از عصر ائمه اطهار (ع)  تا امروز سابقه نداشته است.

وی سرمایه جامعه المصطفی العالمیه را طلاب و فضلای این مجموعه دانست و بیان کرد: حرکت توسعه و نشر اندیشه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام توسط خود طلاب و فضلای مجموعه انجام می‌شود. 

صالح تصریح کرد: امروز جامعه المصطفی بسیار پر قوت و پرقدرت‌تر از چهل سال قبل حرکت می‌کند. این مجموعه در حال استمرار بخشیدن به حرکت اهل‌بیت در جهان و همچنین تربیت نسلی از جوانان و مردم جهان اسلام مبتنی بر اسلام ناب است.

وی اضافه کرد:  جامعه المصطفی العالمیه در حال شکل‌دهی، پی‌ریزی، تشکیل و احیا تمدن نوین اسلامی است لذا می‌توان گفت این مجموعه در حال زمینه‌سازی برای ظهور حضرت امام زمان (عج) و مقابله با تمدن پوشالی غرب است.

رئیس سابق نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان عنوان کرد: امروز جامعه المصطفی پرچم‌دار توسعه تمدنی و مواجهه تمدنی با غرب است، همچنین این مجموعه در حال مقابله با الحاد و بی‌دینی در سطح جهان و مقابله با ظلم و بی‌عدالتی در جهان است.

وی افزود: رسالت‌های جامعه المصطفی العالمیه آشناسازی بشریت با میراث تمدنی اسلام و اهل‌بیت، پاسخ‌گویی به نیازهای معرفتی جهان و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی با یک نگاه تمدن‌ساز و مبتنی بر قرائت اصیل از حرکت پیامبر و اهل‌بیت (ع)  است.

صالح تقریب مذاهب و احترام به مقدسات مذاهب اسلامی را از دیگر رساله‌های جامعه المصطفی العالمیه برشمرد و افزود: امروز از نظر علمی بیش از ۱۶۰ رشته و گرایش  در جامعه المصطفی و در طرح بلندمدت این تعداد  به بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش ارتقا خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در مشهد جامعه المصطفی العالمیه دو مدرسه داشت که این تعداد به هفت مدرسه افزایش یافت، همچنین در حال حاضر هزار طلبه خواهر در این مجموعه تحصیل می‌کنند که از عناصر ارزشمند معنوی در سطح جهان اسلام  به شمار می‌آیند.

رئیس سابق نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان ابراز کرد:  امروز حدود ۲ هزار و ۴۰۰  طلبه از چهل کشور جهان در مشهد تحصیل می‌کنند.

 وی با اشاره به طرح مطالعه آثار رهبر انقلاب، بیان کرد: امروز هشت مرحله از این طرح اجرا شده و طلاب جامعه المصطفی العالمیه کتاب‌های رهبر معظم انقلاب رو در یک فرصت زمانی مطالعه می‌کنند، آزمون برگزار شده و از ممتازان تقدیر به عمل می‌آید و این کار موجب آشنایی طلاب با اندیشه رهبر معظم انقلاب آشنا می‌کند.

صالح گفت: طرح بیتوته در حرم مطهر نیز یکی از طرح‌های جامعه المصطفی العالمیه بود و بر اساس آن طلاب یک شب را در حرم مطهر  بیتوته می‌کردند و آستان قدس رضوی  از این طرح حمایت کرد.

وی با اشاره به آغاز ساخت مهدیه مرحوم عابدزاده برای خواهران، گفت: برای ساخت این مهدیه  تاکنون خیران و جامعه المصطفی العالمیه ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند با وجود این ۱۸۰ میلیارد تومان هنوز بدهکار است.

رئیس سابق نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان در ادامه گفت: جامعه المصطفی العالمیه باید از ظرفیت طلاب و فارغ‌التحصیلان و نخبگان بیشتر استفاده کند و نهضت ترجمه  باید قوی‌تر عمل کند.

وی گفت: ما باید برای تبلیغ و گسترش دین مبین اسلام همت بگماریم و درس‌خواندن به تنهایی کفایت نمی‌کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار