رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-01 14:12 شماره خبر : 6672 https://sobhtoos.ir/short/VJqkA 0
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد:

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی دارای بیشترین نیروی خرید خدمات کشور است و طبق گفته وزیر آموزش و پرورش این نیروها در مراحل جذب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»؛ سیدامیر شوشتری در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی که پیش از ظهر امروز در محل دبیرستان خیام نیشابور برگزار شد، گفت: طی دو سال گذشته به‌منظور جلوگیری از خالی بودن کلاس‌های درس تعداد زیادی از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان را در مدارس به‌کارگیری کرده و حق‌الزحمه آنان طبق قانون حق‌التدریس پرداخت شده است.

وی با اشاره به‌ اینکه استان خراسان‌رضوی دارای بالاترین آمار نیروهای خرید خدمات در کشور است، افزود: به گفته وزیر آموزش و پرورش نیروهای خرید خدمات در مراحل جذب قرار دارند و به‌همین منظور در برگزاری آزمون‌های استخدامی سهمیه خوبی برای جذب این نیروها در نظر گرفته‌ایم.

مهرماه 1402 دو هزار نیروی خرید خدمات به آموزش و پرورش استان اضافه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به‌ اینکه در ابتدی سال تحصیلی 1402- 1403 حدود 2 هزار نیروی خرید خدمات به آموزش و پرورش استان اضافه شدند، گفت: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، خوشبختانه توانستیم حق‌الزحمه نیروهای خرید خدمات را تا قبل از عید پرداخت کنیم.

شوشتری خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته یک مترمربع سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد مقدس افزایش داشته است، هرچند سرانه آموزشی خراسان رضوی نسبت به کشور پایین‌تر است اما با اجرای طرح مولدسازی تلاش داریم تا این رقم را به بالاترین حد ممکن برسانیم.

سرانه آموزشی حاشیه شهر مشهد از 1.8 به 2.8 مترمربع افزایش یافته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی  با اشاره به‌ اینکه 4 هزار کلاس درس علاوه بر اعتبارات نوسازی در برنامه ساخت قرار دارد، گفت: سرانه آموزشی حاشیه شهر مشهد از 1‌.8 به 2.8 مترمربع افزایش یافته است.

شوشتری با بیان‌ اینکه برای مهرماه سال جاری 9 هزار نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته هیچ مدرسه کانکسی در استان بالای 10 نفر دانش‌آموز وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، این طرح را یکی از اقدامات بزرگ دولت سیزدهم در راستای ارتقای شان و منزلت فرهنگیان دانست و گفت: این اقدام علاوه بر اثربخشی بر کیفیت تعلیم و تربیت باعث شده است بسیاری از نیروهای آموزش و پرورش که در دیگر ادارات فعالیت می‌کنند، خواستار بازگشت به مدرسه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تصریح کرد: در تابستان امسال اجرایی‌سازی 80 درصد سند تحول بنیادین در مدارس نمونه استان به‌ انجام می‌رسد تا بتوانیم شاهد دانش‌آموزانی توانمند با شایستگی‌های اخلاقی و زیستی و اجتماعی باشیم.

در شهرستان نیشابور 84 هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز در جمع مدیران ادارات آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی خواستار پیگیری ویژه و رشد همه‌جانبه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان شد و گفت: بنده معتقدم که سبک تعلیم و تربیت با روش‌های نوین و خلاقیت‌های به‌روز شده توسط شما مدیریت می‌شود.

مهدی دونده با اشاره به‌ اینکه در شهرستان نیشابور 84 هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: هدف آموزش و پرورش در تمام دنیا، تربیت افراد شایسته است و در فرهنگ ما انسان شایسته با مبنای اسلامی و کتاب‌های اسلامی شناخته می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار