رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
رئیس اداره صمت خلیل‌آباد خبر داد:

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خلیل‌آباد گفت: ۳ هزار قلم انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان کشف شد.

رضا عطار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: در پی بازرسی  مشترک ادارات تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت خلیل‌آباد از عمده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی سطح شهر طی چند روز اخیر ۳ هزار قلم انواع کالاهای سلامت‌محور تاریخ مصرف گذشته در معرض فروش کشف و ضبط شد.

وی با بیان این‌که گشت‌های مشترک بازرسی در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از به خطر انداختن سلامت شهروندان همچنان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر این‌که فروش کالاهای تاریخ مصرف گذشته بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهروندان مدنظر داشته باشند که حتماً در خرید مواد غذایی مورد نیاز خود از محصولات که دارای مشخصات بهداشتی نظیر پروانه ساخت، پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و انقضا هستند انتخاب کنند.

وی با اشاره به این‌که مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته سلامت مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند، اذعان کرد: شهروندان در صورت مشاهده اجناس و کالاهای تاریخ مصرف گذشته، فاسد، بدون مشخصات و تقلبی در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی، با سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایت مردمی وزارت بهداشت تماس بگیرند تا از عرضه این اقلام جلوگیری شده و با متخلفان برخورد شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار