درباره نویسنده
چشمبندی عجیب استکبار در عوضکردن جای «جلاد و شهید»

به گزارش نسیم سرخس، حجتالاسلام عباس بابائی، استاد حوزه و دانشگاه در یادداشتی نوشت: به این گزارهها دقت کنید؛ «حسین با شمشیر جدش کشته شده است».
«در قیام(حسین) نه مصلحت دین بود و نه مصلحت دنیا؛ و فسادی که از قیام و قتل او حاصل شد اگر در شهر خودش مینشست اتفاق نمیافتاد.»
«به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد و او را فتنهگر نامید.»
«به نظر من گفتار فاطمه که بهترین زنان کسانیاند که «لایرین احداً و لایراهنّ»(و) رفتار او(فاطمه) در پنهان شدن از مقابل فرد نابینا نمیتواند الگوی رفتاری زنان ما باشد!»
حال به این گزارهها دقت کنید:
«ایران هم باید حماس را محکوم کند و هم اسرائیل را!»
«درگیری اخیر اسرائیل و فلسطینیان باعث تلفات سنگین انسانی مخصوصاً در میان غیرنظامیان شده است. جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف فوری این درگیری و پایان دادن به منازعه طولانی طرفین و حلوفصل عادلانه این قضیه که تضمینکننده حقوق مسلّم و امنیت پایدار باشد، عمل کند!»
آخر کجا باورمان میشد که روزی برای دفاع مظلومی چون فلسطین در برابر ظالمی وقیح مثل اسرائیل، باید استدلال بیاوریم؟!
امامخامنهای حکیم در بیاناتشان به این چشمبندی عجیب استکبار و اذنابش در عوضکردن جای «جلاد و شهید» اشاره کردند و فرمودند: «این دشمن خبیث و ظالم، حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلومنمایی در پیش گرفته، دیگران هم کمکش میکنند؛ رسانههای دنیای استکبار کمکش میکنند، برای اینکه نشان بدهند این مظلوم است… این مظلومنمایی، صددرصد خلاف واقع و دروغ است.»
صدور این توجیهات وقیحانه و مظلومنماییهای مهوع از جبهه کفر امری طبیعی است؛ اما چگونه این جملات از کسانی که داعیه مسلمانی و روشنفکری و فرهیختگی و سیاسیکاری دارند، صادر میشود؟!
پاسخ آن است که بعضی گزارههای تاریخی فقط هنگامی که در بستر علم اخلاق قرار میگیرند، قابلفهم میشوند؛ چگونه؟
مرحوم علامه طباطبائی ذیل آیهی «کَلَّا بَلْ رانَ عَلى قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ» مینویسد:
از این آیه شریفه سه نکته استفاده مىشود:
اول اینکه، اعمال زشت، نقش و صورتى به نفس مىدهد، و نفس آدمى را به آن صورت در مىآورد.
دوم اینکه، این نقوش و صورتها مانع آن است که نفس آدمى حق و حقیقت را درک کند و میان آن و درک حق حائل مىشود.
سوم اینکه، نفس آدمى بهحسب طبع اولیاش صفا و جلایى دارد که با داشتن آن، حق را آن طور که هست درک مىکند و آن را از باطل و نیز خیر را از شر تمیز مىدهد، همچنان که در جاى دیگر فرمود: «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها»
در میان گناهان، گناهی که شدیداً آدمی را نسبت به حق، کور و کر و لال میکند، «خوردن مال حرام» است؛ این سخن بزرگمرد همیشه تاریخ «حسین» است خطاب به کوفیان:
«شما از دستور من سرپیچى مىکنید و به سخنانم گوش فرا نمىدهید، چرا که هدایاى شما [جوایزى که براى کشتن من گرفتید] تنها از راه حرام بوده و شکمهایتان از حرام پر شده است و خداوند بر دلهاى شما مُهر زده است.»
انتهای پیام/4004
درباره نویسنده
نظرات:
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- وصیتنامه شهید ناصرالدین باغانی
- خواندن نماز لیله الدفن برای شهدای خدمت
- یوم السجاد قوچان، اثبات ارادت به یادگار کربلا
- دستگیری سلطان عینک خاورمیانه در طرقبه شاندیز
- برگزاری قرعهکشی مسکن ملی کاشمر در دهه فجر
- استخر دانشآموزی قوچان افتتاح میشود
- وصیتنامه شهید محمود کاوه
- «ویرانی» قطب صنعت چوب شمال شرق کشور است
- پارک بانوان نیشابور؛ گامی در ارتقای زندگی بانوان
- مهآبادی سرپرست فرمانداری تربتجام شد
آخرین اخبار
- آغاز عملیات انسداد چاههای غیرمجاز تربتحیدریه
- ضرورت ورود بنیادهای حمایتی به بحران آب بردسکن
- آسفالت ۱۰ هزار متر از معابر مسکنمهر تربتحیدریه
- یک مسابقه نیمهتمام و سکوتی نگرانکننده
- مدیران باید پیشگام فرهنگ کتابخوانی باشند
- برداشت ۴۷ هزار تن گندم از مزارع تربتجام
- مقاومت و پیروزی، معادلهای الهی و تاریخی
- وقوع ۴۰ درصد تصادفات محور شاندیز در ویرانی
- حفظ همبستگی در لحظات حساس
- چشم مردم تربتحیدریه به دودکش مجتمع فولاد رخ
- مشاهده بیشتر