رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/24 Tuesday - 2024 15 October الثلاثاء ، 12 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
مدیر امور منابع آب قوچان مطرح کرد:

مدیر امور منابع آب قوچان گفت: چاه‌های غیرمجاز می‌تواند موجب بر هم زدن تعادل منابع آبی، اکوسیستم و حتی کاهش تولیدات کشاورزی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ حمیرا شامکوئیان از انسداد ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته اخیر در قوچان خبر داد و افزود: پس از رفع موانع و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز با همت گروه اجرائی این امور در یک هفته گذشته مسدود و با انسداد این چاه‌ها از برداشت غیرمجاز حدود ۳۱۲ هزار مترمکعب آب از آبخوان جلوگیری شد.

وی گفت: منابع آب زیرزمینی از مهم‌ترین دارایی‌های طبیعی هر کشور به شمار می‌روند و این منابع به‌ویژه در مناطق خشک و نیمه‌خشک از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، بااین‌حال برداشت غیرمجاز آب از چاه‌ها به معضلی جدی تبدیل‌شده که می‌تواند به کاهش کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی منجر شود.

شامکوئیان یادآور شد: متخلفان با حفر چاه‌های غیرمجاز به‌طور غیرمنصفانه‌ای، آب برداشت می‌کنند که این امر می‌تواند موجب بر هم زدن تعادل منابع آبی، اکوسیستم و حتی کاهش تولیدات کشاورزی شود.

مدیر امور منابع آب قوچان تصریح کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز یک اقدام ضروری برای حفاظت از منابع آبی و تضمین تأمین آب برای نسل‌های آینده است و با توجه به چالش‌های موجود در مدیریت منابع آب، اقدام مؤثر و همه‌جانبه و همچنین ایجاد همکاری میان نهادهای دولتی، محلی و سازمان‌های غیردولتی و استفاده از راهکارهای علمی و عملی در این زمینه ضروری است.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار