رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-19 13:34 شماره خبر : 6862 https://sobhtoos.ir/short/VMmqv 0
هندبال در برزخ بی‌توجهی است؛

هندبالیست‌های قوچانی تنها و بدون حامی در برزخ بی‌توجهی قرار دارند و حمایت از این ورزش ریشه‌دار در قوچان می‌تواند به لیگ برتری شدن تیم این شهرستان منجر شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»، ورزش یکی از راه‌های ایجاد نشاط و چابکی در جامعه به شمار می‌آید و در این میان رشته‌های ورزشی تیمی همچون فوتبال، والیبال، هندبال و... بیشتر از سایر رشته‌ها در میان مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان جای بازکرده است.

آنچه از ورزش در قوچان به گوش می‌رسد توجه مسئولین به رشته کشتی با چوخه است؛ اما نگاه بدون تبعیض به تمام رشته‌ها به‌ویژه رشته‌ای همچون هندبال که سابقه قدیمی در این شهرستان داشته و قهرمانان بزرگی را به کشور معرفه کرده است می‌تواند موجب ایجاد انگیزه، شکوفایی استعداد جوانان در تمامی رشته‌های ورزشی شده و قهرمانی‌های متفاوت رشته‌ها را برای این شهر به ارمغان آورد. 

سابقه ۵۰ ساله رشته هندبال در قوچان و معرفی استعدادهایی از این رشته ورزشی به‌عنوان عضو یا کاپیتان تیم ملی و حتی مربی‌های بنام در این رشته نشان از این موضوع دارد که زمینه درخشش و استعدادهای نهفته‌ای برای ورزش هندبال وجود داشته و می‌توان این استعدادهای بالفعل را در شهرستان بالقوه کرد.

تیم هندبال قوچان طی سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است و کادر فنی آن که همه از همین دیار بوده و با عشق برای نام‌آور شدن شهرشان تلاش می‌کنند سال گذشته با صعود از لیگ دسته دو کشور به لیگ دسته یک توانست به‌عنوان تیم شهرستانی و نماینده استان در مقابل تیم‌های بزرگ کشور بازی کند؛ اما مشکلات مالی و عدم حمایت از این تیم راه صعود به لیگ برتر را برای آن‌ها بست.

سال جاری این تیم با حفظ سهمیه لیگ دسته یک کشور می‌تواند در مسابقات شرکت کند و بار دیگر برای صعود خود به لیگ برتر بجنگد؛ اما آنچه برای صعود و درخشش این جوانان غیرتمند هندبال قوچان لازم است همتی از سمت مسئولین شهرستان است تا مانع هدر رفت این جان گرفتن ورزش هندبال در بین جوانان قوچانی شوند و سهمیه‌ای که غیرتمندانه برای قوچان حفظ‌ شده است تبدیل به سهمیه لیگ برتر کشور شود.

 

تیم هندبال قوچان تنها تیم شهرستانی بدون حامی مالی!

رئیس هیئت هندبال قوچان در گفتگو با خبرنگار تحلیلی خبری صبح توس با اشاره به اینکه تیم هندبال شهرستان پس از سال‌ها فراموشی سال گذشته به لیک دسته یک کشور صعود کرده و در این مسابقات در کنار تیم‌هایی همچون سنگ بافق یزد، کرمانشاه، گیلان، شهرک برف فروش شیراز و آلومینیوم اراک به رقابت پرداخت، اظهار کرد: این تیم به‌عنوان تنها تیم بدون اسپانسر در مسابقات حضور داشت و علی‌رغم مشکلات مالی آن توانست به مقام سوم دست یابد.

حمیدرضا عبدالله‌زاده مقدم با بیان اینکه تمام بازیکنان تلاششان در مسابقات لیگ دسته یک صعود به لیگ برتر کشور بود، افزود: علی‌رغم اینکه موفق به صعود لیگ برتر نشدیم اما بازی تیم مقابل تیم‌های مهره‌داری که بازیکنان تیم ملی را خریداری کرده بودند قابل‌قبول بود و توانستیم سهمیه تیم در لیگ دسته یک را حفظ کنیم.

وی جوان‌گرایی و تخصص کادر فنی را اصلی‌ترین نقطه قوت تیم هندبال قوچان خواند و اضافه کرد: علاقه برخی دوستداران ورزش هندبال در این شهرستان منجر به همراهی آنان به‌صورت رایگان برای تیم شد به‌طوری‌که پزشک‌یار و روان‌شناس تیم بدون دریافت هزینه تمام مدت کنار بازیکنان و کادر فنی بودند.

 رئیس هیئت هندبال قوچان با تأکید بر اینکه پتانسیل و استعداد این رشته ورزشی در جوانان تیم هندبال قوچان به‌خوبی احساس می‌شود؛ اما توان مالی پایین و نبود حامی جلوی پیشرفت آن‌ها را گرفته است، گفت: در سال گذشته همه تلاشان را برای از بین نرفتن سهمیه لیگ دسته یک کشور به کاربردیم اما اگر امسال مسئولین تیم را حمایت نکنند و توانیم اسپانسر جذب کنیم باید سهمیه آن به استان یا شهرستان دیگری واگذار شود.

عبدالله‌زاده مقدم ادامه داد: متأسفانه هنوز مسئولین شهرستان به این رشته ورزشی در قوچان بها نمی‌دهند درصورتی‌که می‌توانند با برندسازی این رشته ورزشی افتخارات خوبی را نصیب تیم و شهرستان کرد.

وی با بیان اینکه بازیکنان تیم هندبال قوچان بازیکنان بااستعداد قوچان و شهرهای اطراف بودند که امروز با آموزش‌های تخصصی به درجه قابل‌قبولی رسیده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته با بازیکنان تیم مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان بسته شد که ۵۵۰ میلیون تومان آن بازیکنان قوچانی و ۲۰۰ میلیون برای بازیکنان غیربومی بود.

رئیس هیئت هندبال قوچان با اشاره به کمک ۸۰ میلیون تومانی شورای شهر قوچان،۵۰ میلیون تومانی شرکت بشیر، ۳۰ میلیون تومانی هیئت هندبال خراسان رضوی و ۱۵ میلیون تومانی ورزش و جوانان این شهرستان، گفت: اصلی‌ترین مشکل تأمین هزینه‌های مالی برای شرکت در مسابقات سال جاری است که برای ثبت‌نام باید هزینه‌های دارایی و فدراسیون در قدم اول پرداخت شود.

عبدالله‌زاده مقدم با یادآوری اینکه هزینه‌های سال گذشته مسابقات لیگ دسته یک کشور برای تیم هندبال قوچان حدود به یک میلیارد و هشت‌صد میلیون تومان بود که با احتساب بدهی‌های مانده این رقم در سال جاری و برای مسابقات آتی قریب به ۳ میلیارد تومان خواهد شد و این موضوع نیازمند یاری و حمایت جدی مسئولین علی‌الخصوص نماینده شهر و فرماندار قوچان است.

وی با گلایه از دفتر نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم تحقق کمک‌های مالی به تیم در سال گذشته، بیان کرد: متأسفانه سال گذشته رسانه‌ای شدن مشکلات مالی تیم موجب ناراحتی دفتر نماینده از هیئت هندبال شد به‌طوری‌که این موضوع دلخوری و عدم همکاری را به همراه داشت؛ اما من به‌عنوان متولی این رشته ورزشی وظیفه بیان‌کردن مشکلات تیم را داشتم.

 رئیس هیئت هندبال قوچان تأکید کرد: تیمی که امروز با آن روبرو هستیم پتانسیل حضور در لیگ برتر کشور را دارد و اگر نماینده شهر که دوباره منتخب مردم شده است پای‌کار این جوانان باشد مطمئناً نتایج خوبی را برای قوچان به ارمغان خواهند آورد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار