رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-14 14:39 شماره خبر : 8940 https://sobhtoos.ir/short/VpR6P 0
به مناسبت روز ملی روستا و عشایر؛

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: هم‌زمان با روز ملی روستا و عشایر اولین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های کشاورزی و دام‌پروری قوچان همراه با تهیه شیره انگور سنتی و کارگاهی در این شهرستان برگزار می‌شود.

حبیب اله مقتدر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»، اظهار کرد: اولین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های کشاورزی و دام‌پروری قوچان به همراه عرضه مستقیم محصولات ارگانیک عشایری، کشاورزی و دام‌پروری و صنایع‌دستی بانوان در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این نمایشگاه به مدت یک هفته در محوطه جهاد کشاورزی قوچان برای بازدید عموم مردم به‌ویژه مسافرین برپا خواهد شد، گفت: علاوه بر عرضه محصولاتی نظیر انگور، عسل و... مردم می‌توانند با نحوه تولید شیره انگور به‌صورت سنتی و صنعتی و گلاب‌گیری و... هم در این نمایشگاه آشنا شوند.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناساندن محصولات کشاورزی و دام‌پروری دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون 12 غرفه به‌صورت قطعی به همراه دو سیاه‌چادر در نمایشگاه ایجاد می‌شود اما قطعاً تا زمان افتتاحیه تعداد غرفه‌ها افزایش پیدا می‌کند تا محصولات برند کشاورزی این شهرستان در معرض دید عموم قرار بگیرد.

مقتدر یادآور شد: 4 هزار و 500 هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت انگور قرار دارد و قوچان ازنظر تولید انگور یا کشمش و حتی سیب‌درختی جایگاه بالایی در استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار