رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-03 05:34 شماره خبر : 4606 http://sobhtoos.ir/short/463bz 0

به گزارش صبح توس؛ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید احمد علم الهدی، وی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیران نظارت و ارزیابی عملکرد ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها افزود: نبود معلم در برخی از کلاسهای درس نگرانی هایی را ایجاد کرده است و باید مسوولان به دغدغه ها از این بابت رسیدگی کنند.   وی با تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به امر پرورش و تربیت اظهار کرد: با وجود اینکه در کشور مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگ و اقتصاد وجود دارد و شاهد صبر انقلابی مردم در مواجهه با چالش‌های مختلف معیشتی هستیم، اما بروز چالش در برخی مسائل خاص، حتی در خفیف‌ترین مقیاس آن امری غیرقابل‌پذیرش است و مردم به هیچ عنوان این نواقص را تحمل نخواهند کرد.   نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور است و به همین ترتیب، باید ساز و کار نظارتی آن نیز در زمره منسجم ترین و سازمان‎ یافته ‎ترین تشکیلات نظارتی کشور باشد. در ساز و کار نظارتی هم باید متمرکز بر عمق بخشی به جریان تربیت و پرورش بود تا این حوزه بر عرصه تعلیم و آموزش پیشی گیرد و نسلی تربیت کند که به‌ موازات دانا و عالم بودن، متعهد به وطن و ملت هم باشد.   وی با بیان اینکه مشکل اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور بر پایه چالش در عرصه‌های پرورشی است، تصریح کرد: بارها به اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان برتر آموزش و پرورش گفته‌ام که در امر تربیت، محدود به تألیف کتاب نباشید.   آیت الله علم الهدی ادامه داد: کتاب و دستورالعمل و آیین ‎نامه در این باره زیاد نوشته شده اما آن‌چه لازم است، اجرای صحیح این مبانی تربیتی است که مغفول مانده و تاکنون حتی معیار و شاخص دقیقی مشخص نشده که به‌ موازات نظارت و ارزیابی معلمان، با چه منطقی باید مربیان پرورشی را مورد ارزیابی قرار داد.   وی تأکید کرد: نظارت امروز بر معلمان پرورشی منحصر در حوزه‌های اجرایی است که چه جلساتی در کلاس حضور پیدا کرده اند، اما اینکه چه محتوایی در ذهن فرزند ملت تزریق کرده و چه به بچه‌های مردم آموزش داده اند، مسئله‌ای است که از آن غفلت می‌شود.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مهم‌ترین بستر پرورش و تربیت را دوره مدرسه و تحصیل غیردانشگاهی دانست و گفت: از همان روزی که جوان در مقام دانشجو پا به دانشگاه می‌گذارد، دوره تربیت‌پذیری او تمام می‌شود زیرا فرد از مرحله وابستگی به خانواده و مدرسه و جامعه، پا در عرصه استقلال هویتی و فکری می‌گذارد و هر روز، گام‌به‌گام در این مسیر به پیش می‌رود.   انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار