رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-28 13:34 شماره خبر : 9126 https://sobhtoos.ir/short/V9YxK 0
دور از نزدیک؛

بی‌هیچ آمادگی پرونده‌ای را به من واگذار کردند که آغازش برایم بسیار سخت بود اما این مشق سخت، برای من مشق عشق شد و امیدوارم تکلیفی خوب ارائه دهم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سعیده حیه‌در طی یادداشتی نوشت:

تا حالا برای‌تان پیش آمده است که بخواهید سر حرف را با کسی باز کنید که از شما خیلی دور است و یا شما هیچ شناختی از او نداشته باشید.

من حالا درست همین حال و اوضاع را دارم.

از من خواسته‌اند تا پرونده «دور از نزدیک» را پیش ببرم، پرونده‌ای که نه دور از امروز من است و نه نزدیک به دیروزم.

بی‌هیچ آمادگی پرونده‌ای را به من واگذار کردند که آغازش برایم بسیار سخت بود اما این مشق سخت، برای من مشق عشق شد و امیدوارم تکلیفی خوب ارائه دهم.

شاید کمی گیج‌کننده به نظر برسد، پس صاف می‌روم سر اصل مطلب.

ساده و بی‌تکلف می‌گویم که من در این پرونده به یکی از دغدغه‌های زنان جامعه امروز پاسخ می‌دهم، یعنی می‌گردم و افرادی را پیدا می‌کنم که زندگی‌شان پاسخ کوبنده‌ای به بسیاری از پرسش‌ها بدهد.

آنها نرم سخن می‌گویند و از تولدشان می‌گویند، از آن روزی که باری دیگر متولد شدند و جهان‌بینی‌شان به دنیا، به کل تغییر کرد.

«دور از نزدیک» می‌کوشد دنیای من و تو را به هم نزدیک کند تا بی‌آنکه به قضاوت یکدیگر بنشینیم، سراپا گوش شویم برای کسانی که خاک صحنه زندگی را خورده‌اند و در نهایت دست به انتخاب زدند.

آنها خود را به جریان رودخانه زندگی نسپردند بلکه جنگیدند تا خلاف جهت آب شنا کنند.

سخت بود، طعنه‌ها شنیدند، بارها در ورطه قضاوت دیگران غرق شدند اما کوشیدند تا خود واقعی‌شان را در نهان‌خانه قلب‌شان بیابند.

آنها برای اینکه به خودشناسی برسند، همت گماشتند تا به خداشناسی برسند، دورها را از نزدیک و نزدیک‌ها را از دور دیدند اما در نهایت فهمیدند که خدا نزدیک‌تر از هر نزدیکی است؛ نزدیک‌تر از رگ گردن.

آنها خدا را نه به چشم سر، بلکه به چشم دل دیدند و دل سپردند به دلداری که دو ندارد. آنها در مسیر عبودیت گام نهادند، ظاهرشان را با باطن‌شان یکی و رخت بندگی بر تن کردند.

راه‌شان سخت بود و پر پیچ و تاب، چه نزدیکانی که از آن‌ها دوری گزیدند و چه افراد دور و غریبه‌هایی که با آن‌ها احساس قرابت کردند و برادر یا خواهر دینی یکدیگر شدند.

با این حال راه من و تو آسان است، ما برای رسیدن به مدینه فاضله آن‌ها لازم نیست طرد شویم، لازم نیست سختی‌های بسیاری را به جان بخریم، کافی است دل بسپاریم به پروردگار یگانه‌ای که وقتی به بن بست می‌رسیم بال پروازمان می‌شود و ما را تا آن مقام محمود تعالی می‌دهد.

«دور از نزدیک» ما را به هم نزدیک می‌کند، حتی اگر از هم دور باشیم، حتی اگر بین‌مان فرسنگ‌ها فاصله باشد.

برای اولین قدم می‌خواهیم به سراغ بانویی آمریکایی برویم و با او گپ‌وگفتی داشته باشیم. هفته آینده این گفتگو در قالب پرونده «دور از نزدیک» ارائه می‌شود.

بخوانید و با ما در زندگی این بانوی آمریکایی سیر و سفر کنید تا فراز و نشیب‌های راه عاشقی را بیش از پیش دریابید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار