رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-21 20:51 شماره خبر : 9042 https://sobhtoos.ir/short/Vv80X 0
معاون برنامه‌ریزی امور عمرانی فرمانداری کاشمر تاکید کرد:

معاون برنامه‌ریزی امور عمرانی فرمانداری کاشمر گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند، می‌توان از فرهنگ و آداب‌ورسوم غنی عشایر بهره‌برداری و این حوزه را به عنوان یک مقصد گردشگری معتبر معرفی کرد.

هادی ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، به بررسی اهمیت و نقش حوزه عشایری در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان پرداخت و اظهار داشت: نگاه به حوزه عشایری باید فراتر از مسائل کوچک و روزمره باشد و نیازمند توجهی جامع و عمیق‌تر است.

وی با بیان اینکه نگاه به حوزه عشایری را باید به عنوان یک نگاهی گسترده‌تر در نظر گرفت؛ این حوزه به عنوان یک بخش مهم از جامعه، دارای فرهنگی بسیار غنی و اصلی در زمینه‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: عشایر ما در قشلاق‌ها و ییلاق‌ها، اجتماعات منسجمی را تشکیل می‌دهند که این خود نشان‌دهنده قدرت و انسجام اجتماعی آنهاست.

معاون برنامه‌ریزی امور عمرانی فرمانداری کاشمر همچنین به نقش سیاسی عشایر و روستاییان در حمایت از نظام اشاره کرد و افزود: به لحاظ سیاسی، عشایر و روستاییان ما همیشه پای کار نظام بوده‌اند و در مواقع حساس، همواره در کنار کشور ایستاده‌اند و این حمایت‌ها نه تنها در عرصه‌های سیاسی، بلکه در عرصه‌های اقتصادی نیز مشهود است.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: عشایر در بخش‌های مختلف اقتصادی، از کشاورزی گرفته تا دامداری، نقش مهمی ایفا می‌کنند و این امر به رشد و توسعه اقتصادی شهرستان کمک شایانی می‌کند.

ذوالفقاری با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری حوزه عشایری اذعان کرد: به نظر من، گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند به عنوان یک مقصد برای گردشگران در سطح شهرستان مطرح شود و این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند است تا بتوانیم از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی عشایر بهره‌برداری کنیم.

وی بر این نکته تأکید کرد که در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی‌های مناسبی در حال انجام است و امیدوار است که با همکاری همه نهادها و سازمان‌ها، این برنامه‌ها به نتایج مثبتی منجر شود.

معاون برنامه‌ریزی امور عمرانی فرمانداری کاشمر با بیان اینکه کمبودها ممکن است مانع از برنامه‌ریزی‌های مطلوب و درخور شأن جامعه عشایری شود و از این بابت باید عذرخواهیم کنیم، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا با همکاری نهادهای مختلف، مشکلات جامعه عشایری شناسایی و برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عشایری دارای غنای خاصی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، تشریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی می‌تواند به معرفی فرهنگ و آداب و رسوم این قشر کمک کند و موجب جذب گردشگران شود که این اقدامات می‌تواند به تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی عشایر کمک کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه باشیم و بتوانیم به شکوفایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عشایر کمک کنیم، تاکرد کرد: همکاری و همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها در این راستا ضروری است و تنها با تلاش جمعی می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار