رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-01 12:00 شماره خبر : 8283 https://sobhtoos.ir/short/NDxov 0
نگاهی به اسناد بالادستی/6؛

در نگاهی به اسناد بالادستی متن کامل سند سیاست‌های‌ کلی‌ «بخش‌ معدن» که توسط رهبر معظم انقلاب به سران قوای سه‌گانه ابلاغ شد، بازنشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، بر اساس صحبت‌های مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور دولت چهاردهم مبنی بر اینکه روند عملکرد دولت باید بر اساس ابلاغیات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام باشد، این پایگاه خبری اقدام به بازنشر متن کامل سند سیاست‌های‌ کلی‌ «بخش‌ معدن» از سایت «khamenei.ir» می‌کند.
متن کامل سند سیاست‌های‌ کلی‌ «بخش‌ معدن»که توسط رهبر معظم انقلاب به سران قوای سه‌گانه ابلاغ شد:

۱ـ سیاست‌گذاری‌ و اطلاع‌رسانی‌ جامع‌ و هماهنگ‌ در علوم‌ و فنون‌ زمین.
۲ـ تقویت‌ خلاقیت‌ و ابتکار و دستیابی‌ به‌ فن‌آوری‌های‌ نوین‌ و ارتقا سطح‌ آموزش‌ و تربیت‌ نیروی‌ انسانی‌ و تعمیق‌ پژوهش‌ و گسترش‌ زمین‌شناسی‌ بنیادی، اقتصادی، مهندسی، محیطی‌ و دریایی‌ برای‌ بهره‌برداری‌ مناسب‌ از ذخایر معدنی‌ کشور.
۳ـ ارتقاء سهم‌ معدن‌ و صنایع‌ معدنی‌ در تولید ناخالص‌ ملی‌ و اولویت‌ دادن‌ به‌ تأمین‌ مواد موردنیاز صنایع‌ داخلی‌ کشور و صادرات‌ مواد معدنی‌ فرآوری‌ شده‌ و استفاده‌ از موقعیت‌ ویژه‌ی‌ زمین‌شناسی‌ ایران‌ و گسترش‌ همکاری‌های‌ بین‌المللی‌ (علمی، فنی، اقتصادی) جهت‌ جذب‌ و جلب‌ دانش‌ و منابع‌ و امکانات‌ داخلی‌ و خارجی‌ درزمینه‌ی‌ اکتشافات‌ معدنی‌ و ایجاد واحدهای‌ فرآوری‌ و تبدیل‌ مواد معدنی‌ به‌ مواد واسطه‌ و مصرفی.
۴ـ تعیین‌ اولویت‌های‌ مناطق‌ دارای‌ ظرفیت‌ معدنی‌ و ایجاد زمینه‌های‌ مناسب‌ برای‌ رشد صنایع‌ معدنی‌ و فلزی‌ در بخش‌ آلیاژها و فلزات‌ گران‌بها و عناصر کمیاب‌ و تولید مواد پیشرفته.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار