رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/04/01 Friday - 2024 21 June الجمعة ، 15 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-26 20:14 شماره خبر : 7446 https://sobhtoos.ir/short/e8APP 0
از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شد:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۱ هکتار از اراضی ملی شهرستان‌های نیشابور و میان‌جلگه رفع تصرف شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» به نقل از ایسنا، حسین سهرابی اظهار کرد: مقابله با پدیده زمین‌خواری و پیشگیری از تصرف عرصه‌های ملی به‌وسیله افراد سودجو و تخریب‌کنندگان اراضی ملی از اولویت‌های اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و این موضوع با جدیت و حساسیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان نیز در خصوص تخریب و تجاوز به اراضی ملی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری کامل داشته و با هرگونه اقدامی در این رابطه به شدت برخورد می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور یادآور شد: برای رفع تصرف این اراضی ۱۳ فقره پرونده قضایی تشکیل شده و عرصه‌های ملی از ید متخلفان خارج شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های نیشابور و میان‌جلگه وسعتی برابر ۵۷۶ هزار هکتار دارند که از این مساحت، ۴۰۳ هزار هکتار آن، اراضی ملی بوده و حفظ و حراست آن جز با مشارکت مردم و دوستداران طبیعت امکان‌پذیر نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور از عموم مردم شهرستان درخواست کرد، با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، حریق یا قطع تاغ‌زارهای شهرستان را با شماره‌های ۱۵۰۴، ۱۱۰ یا ۱۳۹ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار