رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-15 12:55 شماره خبر : 8948 https://sobhtoos.ir/short/Vljk3 0
معاون مالی جهاد کشاورزی قوچان خبر داد؛

معاون اداری و مالی جهاد کشاورزی قوچان از راه‌اندازی واحدهای جدید صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان خبر داد تا دیگر کشاورزان و باغداران نگرانی برای فراوری محصولات خود و ارسال آن به دیگر شهرستان‌ها نداشته باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»، علیرضا برات‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین زنجیره تولید با ایجاد واحدهای فراوری محصول تکمیل می‌شود که در حوزه کشت سیب‌زمینی یکی از مشکلات جدی برای کشاورزان این شهرستان طی سالیان گذشته نبود یک واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در قوچان بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه نشان نمی‌دادند اما اخیراً یکی از سرمایه‌گذاران بومی و ساکن قوچان به دنبال ایجاد واحد صنعتی سیب‌زمینی نیمه‌آماده بوده است، گفت: ظرفیت این کارخانه 36 هزار تن در سال بوده و موافقت اولیه و جواز تأسیس برای آن صادرشده است و قطعاً تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون اداری و مالی جهاد کشاورزی قوچان یکی از اقدامات شاخص در حوزه تولید را شروع و اجرای عملیات احداث تولید مرغ گوشتی با ظرفیت یک‌میلیون و 800 هزار قطعه دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه مرغ گوشتی دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی انجام داد و این واحد تولیدی در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بالایی است و مکان‌یابی مناسبی هم برای رعایت مسائل بهداشتی برای آن انجام‌شده است.

وی یادآور شد: شروع و اجرای عملیات راه‌اندازی زنجیره مرغ برای یک سرمایه‌گذار دیگر در این حوزه به‌منظور تولید خوراک طیور صادرشده که ظرفیت این زنجیره در حال حاضر 380 هزار قطعه است که برابر کل آمار شهرستان بوده و تمام مجوزهای احداث با رعایت فاصله حریم صادرشده است.

برات‌زاده بابیان اینکه قوچان جزو شهرستان‌های سرآمد در حوزه لبنیات بوده و روزانه حدود 550 تن شیر در واحدهای لبنی فرآوری می‌شوند، تصریح کرد: برخی واحدهای فعال در این زمینه توسعه را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند که هم در بخش اشتغال و هم تولید فرآورده‌های لبنی، قوچان حرفی برای گفتن خواهد داشت.

وی تأکید کرد: یک سرمایه‌گذار خارجی از کشور افغانستان به دنبال ایجاد زنجیره تولیدی سوسیس و کالباس در شهرک صنعتی شماره دو این شهرستان است که جهاد کشاورزی مجوزهای لازم را در این زمینه صادر کرده تا بتوان ظرفیت اشتغال را با راه‌اندازی پروژه بالا برد.

معاون جهاد کشاورزی قوچان ادامه داد: جهاد کشاورزی برای صنایع، فرش قرمز پهن می‌کند اما برخی پیچ‌وخم‌های اداری موجب دلسردی سرمایه‌گذاران شده است و نمونه عینی آن را می‌توان در ایجاد یک واحد سردخانه در قوچان دید که تا مرحله‌ای برای راه‌اندازی پیش رفت اما به خاطر همین پیچ‌و خم‌ها مشکلاتی به وجود آمد و دیگر حل نشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار