رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-22 07:01 شماره خبر : 8192 https://sobhtoos.ir/short/VMlOy 0
«صبح توس» گزارش می‌دهد؛

رزمایش جهادگران فاطمی ۴ با رمز یا زهرا (س) در سرخس آغاز شده و جهادگران بسیجی این روزها در حال تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در نقاط محروم این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ در راستای خدمت‌رسانی به مردم شریف شهرستان سرخس، رزمایش جهادگران فاطمی ۴ با رمز یا زهرا سلام‌ الله‌ علیها در سرخس آغاز شده است.

در حالی مردم شهرستان مرزی سرخس این روزها دمای هوای بالای ۴۵ درجه و سوزان را تجربه می‌کنند، که جهادگران فاطمی با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار به مردم شریف این شهرستان بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت‌رسانی می‌کنند.

جهادگران بسیجی در حال تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در نقاط محروم شهرستان سرخس هستند و مصداق این جهاد مقدس شاید همان تعبیر ناب پیامبر اعظم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) باشد که فرمودند، «دخل عبْدٌ الْجنَّهَ بِغُصْنٍ من شوکٍ کان علی طریقِ الْمسلمین فَاَماطَهُ عنهُ؛ بنده‌ای از بندگان خدا در اثر اینکه شاخه خاری را از سر راه مسلمین برداشت اهل بهشت شد.»

خدمت‌رسانی ۱۲۸ گروه جهادی سرخس در رزمایش جهادگران فاطمی ۴

فرمانده سپاه سرخس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در این رزمایش ۱۲۸ گروه جهادی هر کدام یک خدمت جهادی به مردم شریف شهرستان ارائه می‌دهند، اظهار کرد: علاوه بر گروه‌هایی که در شهرستان هستند، تعدادی از عزیزان و گروه‌های جهادی دیگر از تهران و از مشهد به جمع ما می‌پیوندند و کارهای جهادی را برای خدمت به مردم شهرستان انجام خواهند داد.

مجید آذرکیش خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در این رزمایش تخصصی در بخش پزشکی، کشاورزی و دامداری و بخش‌های ورزشی، فرهنگی، عمرانی و سایر عرصه‌هایی که مربوط به مباحث اجتماعی است، به مناطق مختلف شهرستان اعزام و خدمات رایگان جهادی ارائه می‌دهند.

واکسیناسیون ۶۰ هزار دام با همکاری بسیج سازندگی سرخس

مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرستان سرخس یکی از شهرستان‌های فعال در حوزه کشاورزی و دام‌پروری است که بیش از ۶۰ درصد معاش مردم این شهرستان از طریق کشاورزی انجام می‌شود و بسیج سازندگی توانسته اقدامات بسیار موفق و تاثیرگذاری را در این بخش داشته باشد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سرخس افزود: کار مبارزه با سن غلات را در بیش از ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی انجام دادیم و از شهرستان‌های مطرح استان هستیم که در پنج سال گذشته محموله گندم سن زده نداریم و این افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به همکاری‌های بسیج سازندگی با جهاد کشاورزی در بخش دام گفت: پارسال واکسیناسیون بیش از ۶۰ هزار دام با همکاری بسیج سازندگی انجام و امسال هم تا این لحظه بیش از ۴۰ هزار دام را در دست اقدام داریم و تا پایان سال این اقدامات انجام خواهد شد.

رهنما بیان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی امسال در روستاهای کاریزک، بزنگان و شوراب کار لایروبی قنات‌ها را در دست اقدام داریم؛ همچنین با کمک بسیج سازندگی ۳۰ چاه در سال جدید بیش از ۶۰ کیلومتر کار لوله‌گذاری آن انجام می‌شود.

فرهنگ کار جهادی باید در بین مردم ما توسعه پیدا کند

امام جمعه سرخس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری فرهنگ کار جهادی باید در بین مردم ما توسعه پیدا کند.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری تصریح کرد: امروز در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه پزشکی، درمانی و بهداشتی گروه‌های جهادی در حال ارائه خدمت به مردم شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: این فرهنگ و کار جهادی می‌تواند به تدریج مشکلات کشورمان را کاهش دهد.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی با همکاری بسیج سازندگی در روستاهای سرخس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در چهار دوره برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در شهرستان سرخس، یکی از برنامه‌های مهمی که در روستاها با همراهی جهادگران فاطمی اتفاق افتاد، برگزاری برنامه‌های خوب در عرصه فرهنگی بود؛ این برنامه‌ها با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سرخس رقم خورد.

حجت‌الاسلام مجید سیستانی دیزقندی بیان کرد: ما به عنوان نهاد فرهنگی، روستاهایی که نیاز به جریان فرهنگی دارند را احصا و شناسایی و به گروه‌های جهادی و فرهنگی اعلام می‌کنیم؛ عرصه فعالیت‌های فرهنگی ما در شهرستان سرخس بر عهده خواهران بزرگوار و جامعه بسیج زنان است و برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

بیماران کم‌بضاعت در رزمایش جهادگران فاطمی ۴ خدمت رایگان دریافت می‌کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیماران کم‌بضاعت در رزمایش جهادگران فاطمی ۴ بسیج سازندگی سپاه سرخس خدمت رایگان دریافت می‌کنند.

حسین کاوسی تصریح کرد: در این رزمایش دارو و خدمات پزشکی را به نقاط دور شهرستان ارسال می‌کنیم و بعد از ویزیت رایگان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، داروی رایگان برای بیماران ویزیت شده تهیه و ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: غربالگری، ویزیت پزشک متخصص و عمومی، پرستاری، مامایی، کارشناس تغذیه، روان‌پزشکی و کارگاه‌های آموزشی سلامت روان از جمله خدماتی است که با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سلامت و دفاع زیستی ناحیه مقاومت بسیج سرخس به مردم نقاط محروم شهرستان در این رزمایش ارائه می‌کنیم.

واکسیناسیون رایگان ۱۵۰۰ راس دام در رزمایش جهادگران فاطمی ۴

مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی شهید قوام شهرستان سرخس نیز در گفتگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: واکسیناسیون رایگان دام را در رزمایش جهادگران فاطمی ۴ داریم و در روستای الله‌نظر حدود یک‌هزار و ۵۰۰ دام به‌صورت رایگان در برابر بیماری‌ها واکسینه شدند.

علی‌اصغر صفاییان تصریح کرد: در این رزمایش شبکه دامپزشکی و بسیج سازندگی ما را در واکسیناسیون رایگان دام یاری می‌کنند و این رزمایش می‌تواند بخشی از مشکلات دامداران ما را حل کند.

قرآن کریم خادمان مردم را مقربان درگاه الهی معرفی می‌کند؛ «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ»؛ خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند، دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد.

انتهای خبر/

تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در سرخس
تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در سرخس
تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در سرخس
تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در سرخس
تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در سرخس
تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در سرخس
تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در سرخس
تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در سرخس
تحقق جلوه‌هایی از جهاد مقدس سازندگی در سرخس
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار