رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-26 09:20 شماره خبر : 8630 https://sobhtoos.ir/short/NE9AD 0
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی مطرح کرد:

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شرایط فکری و ذائقه فرهنگی نسل جوان متفاوت از گذشته است لذا برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید مطابق با ذائقه آنان برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « صبح توس»، به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید هرسال نسبت به گذشته قوی‌تر و زنده‌تر در جامعه وجود داشته باشد بنابراین ضرورت دارد تا برنامه‌ها پربارتر و پرمحتواتر از سال قبل و متناسب با شرایط فکری و فرهنگی نسل نو تنظیم و اجرا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی علت تداوم فرهنگ دفاع مقدس را عدم گسست نسلی دانست و گفت: خوشبختانه با گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی همچنان فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل جوان و نوجوان جامعه زنده است. برخلاف تمام انقلاب‌های بزرگی که در سراسر دنیا شکل گرفت اما بعد از گذشت یک نسل از بین رفتند.

وی افزود: همچنین با توجه به گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نسل‌های جوان ما با شعائر دفاع مقدس و انقلابی آشنا هستند که نتیجه تمام اقداماتی است که برای احیا و بزرگداشت آن‌ها انجام‌شده است.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به‌ضرورت پیاده کردن برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس در بین مردم ادامه داد: دقت داشته باشید که شرایط فکری و ذائقه فرهنگی نسل جوان متفاوت از گذشته است لذا برنامه‌ها را مطابق با ذائقه آنان برگزار و در همین خصوص لازم است تا هرسال تفاوت برنامه‌ها را بررسی کنید.

وی بابیان این‌که منظور از دفاع در اسلام، دفاع هدفمند است ادامه داد: دفاع هیچ‌گاه برای حفظ جان، خاک و سرزمین در اسلام مطرح نشده است، حتی دارالسلام به معنای جامعه اسلامی و نه سرزمین اسلامی است، زیرا در فداکاری ما محدودیتی نداریم و همه مردم از پیر و جوان و زن و مرد نسبت به دفاع مقدس سرباز، رزمنده و نظامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر دشمن بر ما مسلط شود بندگی خداوند را از بین می‌برد پس باید هرروز و در تمام عرصه‌های مختلف اجتماعی مشغول دفاع مقدس باشیم.

امام‌جمعه مشهد افزود: تنها کشوری که در آن اسلام ناب وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به چنین موقعیت حساسی نمی‌توانیم در مسائل دینی و شرعی تسامح به خرج دهیم بلکه باید از ارزش‌های دینی خود با تمام وجود دفاع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار