رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/08/04 Friday - 2024 25 October الجمعة ، 22 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-04 15:36 شماره خبر : 9191 https://sobhtoos.ir/short/eolqj 0
استاندار خراسان رضوی:

استاندار خراسان رضوی گفت: بخش زیادی از مسائل مربوط به بازسازی مناطق زلزله‌زده با تلاش‌های عمرانی استانداری و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حل شده و پیشرفت پروژه‌ها قابل‌توجه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ غلامحسین مظفری ظهر امروز در سفر به کاشمر و در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کاشمر و  روند بازسازی و پروژه‌های عمرانی در این منطقه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران ضمن تقدیر از زحمات مدیران اجرایی استان، به پیشرفت‌های قابل‌توجه بازسازی مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: امروز در اولین روزهای کاری‌ام، بیشتر از آنچه که انتظار داشتم، کارهای خوبی در گذشته انجام شده و خوشبختانه این اقدامات به‌رغم عدم وجود منابع بانکی که هنوز به جریان نیفتاده، به خوبی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مسائل مربوط به بازسازی مناطق زلزله‌زده با تلاش‌های عمرانی استانداری و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حل شده و پیشرفت پروژه‌ها قابل‌توجه است، خاطرنشان کرد: با این حال، پیش‌بینی می‌کنم که برخی از منازل تا زمستان به اتمام نرسند و باید برای این موضوع تدابیری اندیشیده شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین به حجم تخریب‌ها در منطقه اشاره کرد و افزود: تعداد واحدهای آسیب‌دیده در روستاها به ۹۰۰ و در شهر به ۶۰۰ واحد می‌رسد و بنیاد مسکن با امکانات خود تا این مرحله پیشرفت خوبی داشته است و استان نیز تمامی امکانات را برای خاک‌برداری بسیج کرده است.

وی با اشاره به همکاری سایر استان‌ها در این زمینه، تصریح کرد: این زلزله یک حادثه غیرمترقبه بود و اگر این همکاری‌ها نبود، ممکن بود به یک بحران تبدیل شود و خوشبختانه در روستای محمدیه، مردم از روند کار راضی هستند و ما تمام تلاش خود را برای تسریع در بازسازی به کار خواهیم گرفت.

مظفری همچنین در ادامه اذعان کرد: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در این منطقه، نیاز به همکاری و حمایت دولت وجود دارد و امیدوار است که با تشکیل جلسات و مصوبات جدید، اعتبار لازم برای این پروژه‌ها تأمین شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت مناطق زلزله‌زده و تسریع در پروژه‌های عمرانی، بر ضرورت همکاری تمامی نهادها و ارگان‌ها تأکید کرد و گفت: ما باید تمام توان خود را برای خدمت به مردم و بهبود شرایط زندگی آن‌ها به کار بگیریم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار