رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/07/19 Thursday - 2024 10 October الخميس ، 7 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-19 13:00 شماره خبر : 9000 https://sobhtoos.ir/short/V7BDp 0
قائم‌مقام جهاد کشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد:

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اولویت هر شهرستان متفاوت بوده و می‌توان با استفاده از تسهیلات و پیگیری اعتبارات دولتی مزیت‌های نهفته در شهرستان‌ها را شناسایی و بر اساس نیاز هر شهرستان صنایع تبدیلی را ایجاد کرد.

حسین فراغتی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»، اظهار کرد: قوچان دارای توانمندی‌ها و مزیت‌های فوق‌العاده‌ای به‌ویژه درزمینه انگور و محصولات باغی بوده و قطعاً یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توانمند شدن صنایع وابسته به این‌گونه محصولات است.

وی تأکید کرد: اولویت‌بندی در رفع نقص زنجیره‌های تولید می‌تواند به تکمیل زنجیره‌های باارزش، فرآوری و عرضه مستقیم محصولاتی منجر شود که توانایی رسیدن به بازارهای هدف را دارند.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تأکید بر این موضوع که طی چند سال اخیر میزان تسهیلات اختصاص‌یافته به این استان در حوزه تبصره 18، صنایع و بخش کشاورزی کاهشی بوده است، گفت: برای تقسیم درست تسهیلات یک نیازسنجی در سطح استان صورت گرفت و این اعتبارها به شهرستان‌ها بر اساس اولویت اختصاص یافت تا قسمت‌هایی که نیاز است مورد پوشش قرار بگیرد.

وی ایجاد هر صنعت را نیازمند یک بستر و زیرساخت دانست و خاطرنشان کرد: خراسان رضوی درزمینه نیروی انسانی و ایجاد تأمین نهاده‌های اولیه صنایع تبدیلی مشکلی ندارد اما طبیعتاً ایجاد صنایع نیازمند کمک‌هایی از بخش دولتی بوده تا بتوانند در سطح استان و شهرستان‌ها مستقر شوند و سپس هدایت به سمت بازارهای جهانی برای آن‌ها به وجود آید.

فراغتی تأکید کرد: اولویت هر شهرستان متفاوت بوده و قطعاً در قوچان یک صنعت دارای اولویت است و در شهرستان دیگری یک صنعت دیگر، پس در آینده‌ای نزدیک و با استفاده از تسهیلات و کمک‌ها و اعتبارات دولتی می‌توان با پیگیری‌ها، مزیت‌های نهفته هر شهرستان شناسایی و صنایع تبدیلی موردنیاز را ایجاد کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار