رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/07/11 Wednesday - 2024 02 October الأربعاء ، 29 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-10 17:59 شماره خبر : 8864 https://sobhtoos.ir/short/V7B6r 0
پژوهشگر و فعال رسانه:

پژوهشگر و فعال رسانه گفت: انتقام گرفتن دعوای جبهه مقاومت با رژیم صهیونیست را خاتمه نمی‌دهد، دعوای ما با اسرائیل دعوای ژئوپلیتیک است.

سید جواد نقوی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به تاریخ نگاری پرسرعت مقاومت، ابراز کرد: مقاومت در پی تحقیر شدن مکرر به وجود آمد چرا که در پی تحقیر شدن، یا مردم به دنبال ناجی هستند و یا سعی می‌کنند شرایط را بپذیرند این در حالی است که مردم فرهیخته ایران، به دلیل نوع زیست‌شان هیچ‌گاه تحقیر شدن را تاب نمی‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: ایده فرهنگی مقاومت، ایده امام خمینی (ره) بود تا با تکیه بر آن بتوانند مقابل کشورهایی که قصد تحقیر ایران را دارند تا ظهور آقا امام زمان (عج) ایستادگی کنند و این ایده تبدیل به انقلاب اسلامی شد و در پی آن ملت برای خاک پاک کشورشان قد علم کردند و در هشت سال دفاع مقدس، جانانه ایستادند.

خبرنگار گروه اندیشه روزنامه «فرهیختگان» ابراز کرد: پیش از انقلاب اسلامی، جنبش حزب‌الله مقاومت را با نگاهی تاکتیکی مد نظر داشت در حالی که امام راحل مقاومت را به عنوان تفکر و فرهنگ مطرح کردند که به راحتی از بین نمی‌رود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) قصد صدور انقلاب را نداشتند بلکه همه کشورها با توجه به ترویج فرهنگ مقاومت، خود دلبسته این فرهنگ شده و به نهضت مقاومت پیوستند.

نقوی با تأکید بر این‌که امام راحل قصد ایرانیزه و اسلامیزه کردن مقاومت را نداشتند، افزود: مقاومت از آنجا که فرهنگ‌ها را درگیر می‌کند، هیچ‌گاه از بین نمی‌رود به همین خاطر با ترور شهید سیدحسن نصرالله، حزب الله تضعیف نمی‌شود.

وی با تأکید بر این‌که ایده‌ها و آرمان‌ها هرگاه در دل تاریخ با خون خود را نشان دادند، ماندگار شده‌اند، عنوان کرد: مقاومت ایجاب می‌کند که فرد هرگاه آرمان خود را ببیند، جان خود را فدای آن کند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: شهدایی که رژیم صهیونیست برای ما رقم زده است، حاصل کم کاری‌ها ماست، از شهدای هسته‌ای گرفته است تا شهید نصرالله اما باید گفت که ذات رژیم جعلی صهیونیست این گونه است که هر کشوری که بخواهد از هویت خود دفاع کند، مقابلش ایستادگی می‌کند و همواره به دنبال سرنگون کردن آن کشور است.

وی با بیان این‌که اگر می‌خواهیم ایران پابرجا بماند باید بتوانیم از ذات آن دفاع کنیم، اضافه کرد: هیچ کشوری بدون مقاومت به توسعه‌یافتگی نرسیده است و جامعه تحت ایماژهایی که به آن داده می‌شود به دنبال رسیدن به وضعیت مطلوب بدون تلاش است، این در حالی است که برخی کشورها برای رسیدن به موفقیت، سال‌ها کالاهای خارجی را در کشورشان تحریم کرده‌اند.

خبرنگار گروه اندیشه روزنامه «فرهیختگان» اظهار کرد: دنیای گفتمانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به آن اشاره کرد قابل اجرا نیست چرا که اگر ما موشک‌ها را کنار بگذاریم، دشمن ما را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که ایده مقاومت می‌تواند همواره در حالت پدافند باشد، بیان کرد: جبهه مقاومت و کشورمان ایران در حال حاضر در حالت آفند است.

نقوی گفت: انتقام گرفتن دعوای جبهه مقاومت با رژیم صهیونیست را خاتمه نمی‌دهد، دعوای ما با اسرائیل دعوای ژئوپلیتیک است لذا باید بکوشیم گسل‌های اجتماعی را رفع کنیم و موضوع وفاق را تنها در سطح دولت نبینیم و به وفاق ملی بیاندیشیم.

وی در پایان یادآور شد: رژیم صهیونیستی به دنبال تجزیه ایران است و نه تجزیه جمهوری اسلامی ایران و غرب نیز تمام قد از این رژیج سفاک حمایت می‌کند لذا بر مردم واجب است که برای بقای کشورمان قد علم کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار