رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/24 Tuesday - 2024 15 October الثلاثاء ، 12 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-22 14:38 شماره خبر : 9052 https://sobhtoos.ir/short/4z3lr 0

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قوچان گفت: افزایش تعداد نانوایی‌های آزادپز یکی از مشکلات این شهرستان بود که بر اساس سهمیه، فعلاً امکان افزایش نانوایی آزادپز و خشکه‌پزی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» به نقل از خبرگزاری فارس؛ حمید کاروانی با اشاره به نصب دستگاه نانینو در سطح نانوایی‌ها و شناور شدن سهمیه‌ها، اظهار کرد: اگر نانوایی درست عمل کرده و انحرافی نداشته باشد در هر دوره ١٠ روزه، ١٠ درصد به سهمیه آن افزوده می‌شود و در غیر این صورت ١٠ درصد کاهش سهمیه آرد خواهد داشت.

وی با یادآوری این موضوع که بر طبق قوانین کشوری امکان اضافه‌کردن نانوایی دولتی در قوچان وجود ندارد مگر اینکه پروانه‌ای باطل شود، افزود: اختصاص نانوایی بر اساس جمعیت شهر است مثلاً در این شهرستان به‌ازای هر یک هزار و ۵٠٠ نفر یک نانوایی دایر می‌شود پس برای تعریف نانوایی جدید دولتی باید جمعیت نیز افزایش پیدا کند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به اینکه سیاست در خصوص آرد خانه پزی بر این است که باید حتماً پخت انجام شود، بیان کرد: در روستاهای دارای جمعیت بیش از ۵٠٠ نفر می‌توان سهمیه آرد خانه پزی را به آرد برای نانوایی تبدیل کرد و در بقیه روستاهای زیر این تعداد جمعیت هم می‌توان با تجمیع چند روستای هم‌جوار از امکان ایجاد واحد نانوایی جدید استفاده کرد.

کاروانی یکی از مشکلات نانوایی‌ها در این شهرستان را افزایش تعداد واحد‌های آزادپز دانست که این واحدها از حالت اقتصادی خارج شده بودند و یادآور شد: بر اساس تصمیم کارگروه استان، احداث نانوایی‌های آزادپز بدون هماهنگی ممنوع است و بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده برای قوچان، فعلاً امکان افزایش نانوایی آزادپز و خشکه‌پزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ٢٠٢ نانوایی در سطح این شهرستان فعال بوده که ٨٠ واحد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در روستاها دایر است، تصریح کرد: تعداد نانوایی‌های آزادپز نیز از ١۶ واحد هم‌اکنون به ٢٨ واحد رسیده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار