رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-02-25 11:45 شماره خبر : 6931 https://sobhtoos.ir/short/4Q9w1 0
امام جمعه اهل ‌سنت شهرستان فنوج:

امام جمعه اهل‌سنت شهرستان فنوج بیان کرد: امام رضا (ع) عامل اتحاد اهل ‌سنت، اهل تشیع و حتی جهان هستند.

مولوی الیاس قاضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) دو شخصیت برجسته‌ای هستند که خاندان و اجداد ایشان برای همگان قابل احترام هستند.

وی با بیان اینکه ولادت حضرت معصومه (س) به نام روز دختر نام‌گذاری شده است، بیان کرد: این دو حضرت با سختی و مشقت‌های بسیاری که پیش روی‌ آنها بود به ایران آمدند تا نعمتی بزرگ برای ایران و ایرانیان باشند.

امام جمعه اهل‌سنت شهرستان فنوج خاطرنشان کرد: این خواهر و برادر معصوم، شخصیت‌هایی هستند که اهل علم و دانش بودند و نزدیک به خداوند متعال بودند.

وی با اشاره به زیارت آستان مقدس امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در تمام طول سال، عنوان کرد: زیارت این دو حضرت تنها به دهه کرامت معطوف نمی‌شود.

مولوی قاضی ادامه داد: حیات‌ این دو حضرت بسیار مثمرثمر بوده است از این رو پس از وفاتشان نیز عاشقان و دلدادگان به آنها متمسک می‌شوند و آنها را برای گرفتن حاجت واسطه قرار می‌دهند تا شفیعشان باشند.

وی بیان کرد: امام رضا (ع) عامل اتحاد اهل‌سنت، اهل تشیع و حتی جهان هستند چرا که بسیاری از زائران این حضرت شاید حتی مسلمان نباشند و وقتی جلال و هیبت و عظمت این حضرت را می‌بینند به اسلام مشرف می‌شوند.

رئیس شعبه حل اختلاف شهرستان فنوج به نام‌گذاری دهه کرامت اشاره کرد و گفت: این دو حضرت کریمه اهل‌بیت (ع) و اهل کرامت بودند از این رو فاصله بین تولد این دو حضرت را دهه کرامت نام نهادند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار