درباره نویسنده
رئیس انجمن صنفی کامیونداران تایباد خبر داد:
اعتراض کامیونداران ایرانی به تبعیض مرز دوغارون تایباد
رئیس انجمن صنفی کامیونداران تایباد اعلام کرد: حدود ۲ هزار کامیون ایرانی در مرز اسلامقلعه افغانستان متوقف شدهاند و رانندگان نسبت به نابرابریها و تبعیضهای موجود در مرز دوغارون اعتراض دارند.
رسول نصیری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ در مورد وضعیت توقف کامیونهای ایرانی و تبعیضهای موجود در مرز دوغارون اظهار کرد: حدود ۲ هزار کامیون ایرانی در مرز اسلامقلعه پشت مرز ورودی به ایران متوقف شدهاند و رانندگان نسبت به نابرابریها و تبعیضهای موجود در مرز دوغارون اعتراض دارند. این شرایط مشکلات جدی برای ناوگان ایرانی و رانندگان ایجاد کرده است.
وی افزود: ناوگان افغانستانی بدون محدودیت وارد ایران میشوند، اما کامیونهای ایرانی گاهی تا ۲۰ روز در مرز منتظر میمانند. این بیعدالتی امنیت شغلی و معیشت رانندگان ایرانی را تهدید میکند و انجمن صنفی توان تحمل این شرایط را ندارد.
رئیس انجمن صنفی کامیونداران تایباد درباره قراردادها و مقررات گفت: قرارداد ورود ناوگان افغانستانی به کشور از سال ۱۳۸۵ به پایان رسیده، اما همچنان ناوگان خارجی بدون محدودیت وارد میشوند، در حالی که رانندگان ایرانی با موانع متعدد مواجهاند.
وی فهرستی از نابرابریها را ارائه داد و گفت: ویزای رانندگان افغان شش ماهه و بدون درج در پاسپورت صادر میشود، اما ویزای رانندگان ایرانی سهماهه و در پاسپورت ثبت میشود.
وی افزود: اگر ویزای راننده ایرانی حتی یک روز کمتر از ۳۰ روز باشد، مجوز ورود صادر نمیشود، در حالی که رانندگان افغان محدودیتی ندارند.
نصیری اظهار کرد: ورود ناوگان ایرانی به افغانستان نیازمند مراحل پیچیده سفارت است، در حالی که ناوگان افغانستانی با هر نوع پلاک و بدون رعایت مسائل فنی آزادانه وارد میشوند.
وی ادامه داد: رانندگان ایرانی تمامی هزینههای ترانزیت و عوارض افغانستان را میپردازند، اما بسیاری از آنان مسیر کوتاه اسلامقلعه تا هرات را به دلیل توقفها و تحقیرهای طولانی رها کردهاند.
نصیری درباره کرایهها توضیح داد: کرایه حمل بار از آبادان تا دوغارون با وجود مسافت چند هزار کیلومتری کمتر از کرایه ناوگان افغانستانی برای مسیر ۱۲۰ کیلومتری دوغارون تا هرات است. این تبعیض پرسشهای جدی ایجاد کرده است.
وی در پایان تأکید کرد: با توجه به سرمای هوا و طولانی بودن توقفها بدون امکانات رفاهی، لازم است سیاستهای متقابل، بازدارنده و عادلانه در برابر طرف افغان اعمال شود. بیشترین فشار بر رانندگان غیربومی وارد میشود که مجبورند روزها با کامیون خود در مرز بمانند و با خستگی و فشار روحی فراوان به کشور بازگردند.
انتهای خبر/
خبرنگار: کلثوم رمضانی
درباره نویسنده
نظرات:
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- وصیتنامه شهید ناصرالدین باغانی
- یوم السجاد قوچان، اثبات ارادت به یادگار کربلا
- خواندن نماز لیله الدفن برای شهدای خدمت
- پارک بانوان نیشابور؛ گامی در ارتقای زندگی بانوان
- دستگیری سلطان عینک خاورمیانه در طرقبه شاندیز
- مقاومت ایران و زوال ابهت دروغین رژیم صهیونیستی
- برگزاری قرعهکشی مسکن ملی کاشمر در دهه فجر
- وصیتنامه شهید محمود کاوه
- استخر دانشآموزی قوچان افتتاح میشود
- «ویرانی» قطب صنعت چوب شمال شرق کشور است
آخرین اخبار
- خدمات هوشمند ثبت احوال تایباد در مسیر توسعه
- هیأت اجرایی و نظارت شوراهای تایباد انتخاب شدند
- هیٱت اجرایی و نظارت انتخابات تربتحیدریه مشخص شد
- توسعه پروازهای عربستان به مشهد
- اوج توانایی جسمانی در چه سنی است؟
- ماهرجب بافضیلتترین زمان تشرف به حرم امامرضا(ع)
- توزیع ۱۵۰۰ بسته یلدایی بین کودکان بی سرپرست
- بازاریان گناباد شب یلدا کنار مردم ایستادند
- برگزاری بیستوششمین نمایشگاهتخصصی لوازمخانگی، صوتی، تصویری در مشهد
- پاییزِ کاشمر؛ فصلِ مکث، رنگ و روایت
- مشاهده بیشتر