رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 12:30 شماره خبر : 6850 https://sobhtoos.ir/short/4ORlW 0
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور خبر داد:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور از ایجاد اشتغال برای بیش از ۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط بسیج سازندگی این شهرستان در طی یک‌سال گذشته خبر داد.

علی نیک یاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹با هدف خدمت‌رسانی خالصانه به مناطق محروم و به فرمان مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرده که در طی این سال‌ها، همواره منشأ خیرات و برکات فراوانی در اقصی‌نقاط مختلف کشور بوده است. 

وی افزود: به لطف خدا اقدامات هدفمند و جهادگونه‌ای توسط بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم انجام شده که این مهم از طریق به‌کارگیری ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی کشور و بهره‌گیری از فرهنگ و تفکر بسیجی بسیار مؤثر بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور ادامه داد: بسیج سازندگی نیشابور نیز از همان ابتدای شروع طرح در عرصه‌های مختلف از جمله محرومیت‌زدایی، عمران و بهسازی مدارس و مساجد، بهداشت و درمان و خدمات حمایتی به مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار فعالیت داشته است.

نیک یاد، فعالیت‌های بسیج سازندگی نیشابور از یک ‌سال گذشته تاکنون را این‌گونه عنوان کرد: بسیجیان نیشابوری در عرصه سازندگی و اردوهای جهادی کارنامه قابل‌قبولی از خود به نمایش گذاشته‌اند که می‌توان به بیش از ۷۰مورد از اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه، زیرساختی، زودبازده و محرومیت‌زدایی همچون بهسازی مدارس، کمک در ساخت و بهسازی مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد.

وی احداث، تکمیل و مرمت ۱۲۶ باب مسکن محرومینِ روستاهای سرولایت، دهستان بینالود و حاشیه شهر نیشابور، مرمت و لایروبی قنوات ۲۳ رشته، انجام نذر قربانی و توزیع بین نیازمندان با قربانی ۳۷۸ رأس گوسفند، تهیه و توزیع حدود سه هزار بسته‌ لوازم‌التحریر، تهیه و توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته‌ معیشتی، تهیه و توزیع ۴۹۷ بسته بهداشتی، تهیه و توزیع حدود سه هزار قوطی شیرخشک، تهیه و توزیع بیش از هزار و ۵۰۰ سری کفش و لباس، تهیه و توزیع بیش از ۲۸۰ سری جهیزیه شامل اقلام ضروری مانند یخچال، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون، جاروبرقی و فرش، تهیه و توزیع حدود ۱۰۰ سری سیسمونی را از جمله خدمات بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج نیشابور به روستاییان و مناطق محروم و کم‌برخوردار در طی یک سال گذشته عنوان کرد.

نیک یاد اظهار داشت: بسیج سازندگی نیشابور خدمت‌رسانی به مناطق محروم را در قالب ۴۱۵ گروه جهادی و ۱۷هزار و یازده نفر روز به سرانجام رسانده است. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور با اشاره به اینکه بسیج سازندگی نیشابور توانسته با اعطای وام برای راه‌اندازی مشاغل مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی، دام سبک‌وسنگین و... در روستاهای محروم و حاشیه این شهر، زمینه اشتغال بیش از ۲۸۶ نفر را به‌صورت مستقیم و ۵۳۵ نفر را به‌صورت غیرمستقیم فراهم کند، یادآور شد: در مجموع بیش از ۲۰ میلیارد تومان وام برای راه‌اندازی این مشاغل به متقاضیان اعطا شده که این وام‌ها در قالب تبصره ۱۸ به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدتِ هفت ساله اعطا شده است.

نیک یاد بیان داشت: به لطف خدا جهادگران نیشابوری تلاش کرده‌اند با ارائه خدمات مناسب به دوردست‌ترین مناطق این شهرستان، در راستای تحقق عدالت اجتماعی گام برداشته و امیدآفرینی را در بین اقشار کم‌برخوردار تزریق کنند.

وی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ابراز امیدواری کرد: بسیج سازندگی نیشابور بتواند زمینه فعالیت بیشتری از مردم  مناطق کم‌برخوردار را در ایجاد اشتغال و عرصه تولید فراهم کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار