رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/04/14 Thursday - 2024 04 July الخميس ، 28 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-12 08:56 شماره خبر : 7739 https://sobhtoos.ir/short/eoPod 0
رئیس اداره منابع طبیعی خلیل‌آباد مطرح کرد:

اجرای یک پروژه سنگ و ملاتی آبخیزداری در خلیل‌آباد موجب تأثیرات مثبت و اثربخشی مناسبی در ارتقا سطح معیشت ساکنین منطقه که اکثر آنها دامدار و کشاورز هستند با جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ خانوار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از ایسنا، حمید ترابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد از اتمام پروژه سنگ و ملاتی در حوزه آبخیز چاه سبز در این شهرستان از محل اعتبارات استانی خبر داد و افزود: پروژه سنگ و ملاتی چاه سبز با اعتبار  ۶۴۶ میلیون تومان و حجم ۳۶۰ مترمکعب عملیات سنگ و ملاتی از محل اعتبارات استانی در مدت ۴۵ روز اجرا شد.

وی کنترل رسوب، کاهش خسارت ناشی از سیلاب، حفاظت از آب‌وخاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، تغذیه سفره‌های زیر زمینی و بهبود اشتغال و ارتقا سطح درآمد روستاییان را از اهداف اجرای این پروژه در جنوب شهرستان دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: تاکنون در اجرای پروژه‌های آبخیزداری این شهرستان اقدامات چشمگیری انجام شده است به‌طوری‌که هم اکنون نیز مناقصه احداث بند خاکی در حوزه آبخیز در این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۹۷۰ هزار تومان  و حجم ۱۱ هزار و ۹۶۱ مترمکعب عملیات خاکی و ۱۲۰ مترمکعب عملیات سنگ و ملاتی انجام شده که پیمانکاران مشخص شده و اجرای این پروژه در چند روز آینده آغاز می‌شود.

ترابی با بیان اینکه اعتبار پروژه مذکور از محل اسناد خزانه اسلامی تأمین شده است، افزود: احداث این بند خاکی علاوه بر اینکه نقش بسزایی در مهار سیلاب‌ها و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی دارد باعث ذخیره آب در سازه‌های آبخیزداری برای غنی‌شدن سفرهای زیر زمینی، مراتع و تأمین آب کشاورزی شامل قنوات و چاه‌های آب زیر دست را دارد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار