رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/29 Sunday - 2024 20 October الأحد ، 17 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-29 12:40 شماره خبر : 9139 https://sobhtoos.ir/short/4ZRGY 0

مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی از احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در حاشیه شهر مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا امین‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات حمایتی در حوزه ورزش و تربیت‌بدنی و توسعه سلامت در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد، گفت: از جمله اقدامات مورد تاکید مجموعه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی که به همت همکاران‌مان برای آن برنامه‌ریزی شده و در حال توسعه است، ارائه خدمات ورزشی، اوقات فراغت و سلامت‌محور این آستان مقدس در مناطق محروم و حاشیه شهر به صورت رایگان و برخی با تخفیفات ویژه است. 

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه زیربنایی و سخت‌افزاری در مناطق محروم افزود: در منطقه کم‌برخوردار بولوار توس و در مجموعه شهید محمد اصلانی که سال 1401 آن را افتتاح کردیم، بودجه ایجاد یک سالن چند منظوره پیش‌بینی و مقرر شده است با جذب مشارکت احداث شود. 

مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی گفت: به طور متوسط سالانه 12 هزار نفر از امکانات ورزشی و تربیت‌بدنی موسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی به صورت رایگان استفاده می‌کنند که این خدمات عمدتاٌ در مناطق محروم و حاشیه شهر به صورت مسجد محور و با همکاری کانون‌های خادمیاری رضوی شهر مقدس مشهد و استان انجام می‌شود.

امین‌زاده تأکید کرد: رویکرد احداث این مجموعه نیز غنی‌سازی اوقات فراغت افراد در رده‌های مختلف سنی به ویژه بانوان در این منطقه است. همچنین در پروژه شهید دارایی در منطقه شهرک شهید رجایی که هم‌اکنون دارای یک مجموعه آبی است، ساخت دو سالن چند منظوره طراحی شده که بخشی از آن پیش رفته است که امیدواریم ادامه آن نیز با جذب مشارکت توسط خیران، واقفان و ناذران رضوی به اتمام برسد. 

مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی تصریح کرد: موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی مکلف به ارائه خدمات در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی است. ما در راستای عمل به این تکلیف، از ابزار ورزش و تربیت‌بدنی به ویژه برای توسعه این کارکردها در حاشیه شهر و مناطق محروم استفاده می‌کنیم و با ارائه رایگان و تخفیفات ویژه این خدمات به ورزشکاران احسان‌پذیر، تا حد امکان تلاش می‌کنیم سبب‌ساز رشد، سلامتی و نشاط و شادابی جامعه مخاطبانمان باشیم.

وی افزود: توجه به حوزه ورزش قهرمانی نیز از رویکردهای فعالیت‌های مدیریت ورزشی است که طبیعتاً ورزش قهرمانی بدون حضور «ورزشکار» امری ناشدنی است. در یکی از بررسی‌ها و پژوهش‌هایی که درباره ورزشکاران المپیکی یک صد سال اخیر ایران انجام شده به آمار قابل توجهی در آن اشاره شده است مبنی بر این که حدود 80 درصد این ورزشکاران از طبقات اجتماعی متوسط به پایین از لحاظ اقتصادی بوده‌اند. 

امین‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد، موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی تلاش دارد، بخشی از این ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی را در مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار با ایجاد کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و توسعه اماکن ورزشی  جست‌وجو، شناسایی و به ورزش کشور معرفی کند. در این راستا ما اهتمام خودمان را نیز بر این نهادیم که اغلب خدماتمان در این مناطق را به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه ارائه دهیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار