رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-10-05 10:01 شماره خبر : 5476 https://sobhtoos.ir/short/4OqpV 0

شاخص کیفیت هوا در تمامی ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط «ناسالم برای تنفس تمامی افراد» گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی، مهدی اله‌پور گفت: شاخص کیفیت هوای کلان‌شهر مشهد در پنجمین روز دی ۱۴۰۲ با افزایش چشمگیر حجم گردوغبار در وضعیت خطرناک قرار گرفت و هم اکنون شرایط برای تنفس شهروندان ناسالم است.

 

وی افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۶۱ نشان‌دهنده قرارداشتن هوا در شرایط "ناسالم" است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۴۴۱ وضعیت «خطرناک» برای شهروندان را نشان می‌دهد.

 

وی اضافه کرد: شاخص کیفیت هوا در تمامی ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط «ناسالم برای تنفس تمامی افراد» گزارش شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شمال و شمال شرق استان و نیز کلان‌شهر مشهد تا پایان امروز سه‌شنبه از گردوغبار ۲ جبهه شمال شرقی و جنوب غربی متأثر خواهد بود.

 

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود ضمن خودمراقبتی و استفاده از ماسک در روز‌های دارای هوای آلوده مثل امروز از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند و با کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 

به گزارش ایرنا، قرارداشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت "سالم" است.

 

همچنین قرارگرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار