رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-14 14:24 شماره خبر : 8937 https://sobhtoos.ir/short/4aold 0

رئیس اداره بیمه سلامت قوچان گفت: در حال حاضر 195 بیمار خاص در قوچان وجود دارد که از خدمات این بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»، پرویز دلاور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمعیت مورد هدف این سازمان بیش از 70 درصد جمعیت هر شهر بوده است که به‌عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر وزارت بهداشت مسئله درمان و جمعیت تحت پوشش را پیگیری می‌کند.

وی بابیان اینکه سه وظیفه بیمه‌گری، نظارت و ارزشیابی و رسیدگی به اسناد تمام مؤسسات خصوصی و دولتی از وظایف بیمه سلامت به شمار می‌آید، گفت: این سازمان در قوچان از جمعیت حدود 190 هزارنفری، قریب به 66 درصد یعنی 120 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده و خدمات مختلف را در قالب صندوق‌های کارمندی، سلامت همگانی، روستایی، سایر اقشار و بیماران خاص به آن‌ها ارائه می‌کند.

رئیس اداره بیمه سلامت قوچان با یادآوری این موضوع که 10 درصد جمیعت قوچان بر اساس دهک‌بندی‌های انجام‌شده در دهک 9 و 10 قرار دارند، افزود: برای پنج دهک اول شرایط بیمه‌ای به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود و مابقی دهک‌ها نیز هزینه ناچیزی را بابت بیمه در طول سال پرداخت می‌کنند.

وی صندوق بیماران خاص با تحت پوشش قرار دادن حدود 129 بیماری خاص را یکی از صندوق‌های زیرمجموعه این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این صندوق حمایتی داشت تا بیماران خاص بتوانند از کمک‌های این صندوق برای تهیه هزینه داروهای موردنیاز خود باقیمتی مناسب‌تر بهره ببرند.

 دلاور با اشاره به اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون بیش از 700 میلیون تومان کمک به بیماری‌های خاص صعب‌العلاج در این شهرستان صورت گرفته است، گفت: متأسفانه تعداد بیماران خاص رو به افزایش بوده و تعداد این بیماران در سال گذشته 180 نفر بود امسال این تعداد به 195 نفر افزایش داشته است که بیشتر آن‌ها در حوزه بیماران دیالیزی و سپس ام‌اس اختصاص دارد.

وی یادآور شد: بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در قوچان به حوزه روستایی با 61 هزار نفر جمعیت اختصاص دارد و بعدازآن بیمه همگانی با 35 هزار نفر، بیمه کارمندی با 10 هزار نفر و سایر اقشار با 8 هزار نفر جمعیت در جایگاه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

رئیس اداره بیمه سلامت قوچان با اشاره به اینکه این شهرستان دارای یک مرکز دیالیز خصوصی است که می‌تواند خدمات بهتری نسبت به حوزه دولتی ارائه کند، بیان کرد: این سازمان تمام هزینه بیماران دیالیزی را پرداخت کرده و بیمار فقط در این مرکز حاضر و خدمات دریافت می‌کند.

وی تعداد دستگاه‌های فعال این مرکز خصوصی را حدود هشت دستگاه برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای 70 بیمار دیالیزی بوده که سازمان بیمه سلامت علاوه بر پرداخت هزینه‌ها، وظیفه نظارت بر مرکز ازجمله میزان دیالیز، سن، تعویض صافی‌ها و... را هم انجام می‌دهد.

دلاور با تأکید بر اینکه قسمت اعظم نظارت‌های این سازمان به‌صورت الکترونیکی بوده است و این روند در آزمایشگاه‌ها و حتی بیمارستان‌ها را نیز انجام می‌شود، گفت: در حوزه داروخانه‌ها بیشترین دغدغه رعایت فرانشیز و سهم دارو است و دولت هم در این زمینه به دنبال کوتاه کردن دست واسطه‌ها و رسیدن مستقیم دارو به داروخانه است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار