رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-12-07 10:30 شماره خبر : 6103 https://sobhtoos.ir/short/462oo 0
فرمانده انتظامی کاشمر خبر داد:

فرمانده انتظامي شهرستان كاشمر از کشف چهار دستگاه استخراج ارز ديجيتال غيرمجاز به ارزش ۵ ميليارد و ۲۰۰ میلیون ريال در اين شهرستان خبر داد.

حسن مشهدي در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر فعاليت فردي متخلف در حوزه استخراج ارز ديجيتال غيرمجاز در يکي از مناطق شهرستان کاشمر، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه مأموران پليس امنيت اقتصادي با هماهنگي مقام قضايي در بازرسي از يك باب منزل مسكوني خالي از سكنه تعداد چهار دستگاه استخراج ارز ديجيتال غيرمجاز را كشف کردند، خاطرنشان کرد: ارزش ريالي دستگاه‌های کشف شده، برابر نظر کارشناسان ۵ ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر با تأکید بر اینکه يك  فرد متخلف در اين زمينه به‌منظور سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد، تصریح کرد: فعاليت غيرمجاز مزرعه‌های توليدکننده ارز ديجيتال علاوه بر مضرات اقتصادي، باعث اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود، بنابراین شهروندان هر گونه خبري در اين زمينه را بلافاصله از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس اعلام کنند.

كشف يك كيلو و ۵۶۰ گرم ترياك

وی همچنین از كشف يك كيلو و ۵۶۰ گرم ترياك که چهار متهم با بلع و انباري قصد انتقال آن را داشتند در یک عملیات جداگانه خبر داد و اذعان کرد: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي حين كنترل يكي از محورهاي مواصلاتي شهرستان به يك دستگاه سواري پيكان با چهار سرنشين مشكوك و خودرو موردنظر را جهت بررسي بيشتر متوقف کردند.

مشهدی با بیان اینکه مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر پس از بررسی‌های اوليه و با هماهنگي مقام قضائي سرنشينان خودرو را براي تحقيقات بيشتر به مقر انتظامي انتقال دادند، عنوان کرد: در تحقيقات بعدي مقدار يك كيلو و ۵۶۰ گرم مواد مخدر از نوع ترياك را که چهار سرنشين خودرو، آن‌ها را به‌قصد قاچاق بلعيده بودند، کشف شد.

وی همچنین تشریح کرد: متهمان دستگيرشده پس از تشکيل پرونده مقدماتي به‌منظور سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار