رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/04/12 Tuesday - 2024 02 July الثلاثاء ، 26 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-10 15:23 شماره خبر : 7720 https://sobhtoos.ir/short/VlzrW 0
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از آغاز برداشت غوره از باغات شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۶ هزار تن غوره برداشت شود.

محمود شبان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از «یار خراسانی»؛ از آغاز برداشت غوره از باغات شهرستان خلیل‌آباد خبر داد و اظهار داشت: شهرستان خلیل‌آباد بیش از ۵ هزار و ۷۲۷ هکتار باغ انگور دارد که همه ساله مقداری از تولیدات این باغات به‌صورت غوره برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بالغ بر پنج درصد از تولیدات باغات انگور شهرستان خلیل‌آباد به‌صورت غوره برداشت شود، خاطرنشان کرد: غوره‌های برداشت شده غالباً به‌صورت آبغوره در سطح شهرستان فراوری و مصرف و برخی هم تبدیل به غوره شور یا پودر غوره می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه کار برداشت غوره معمولاً در این شهرستان از نیمه خردادماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه دارد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در شهرستان خلیل‌آباد بیش از ۶ هزار تن غوره از سطح باغات شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به استقبال چشمگیر مردم شهرستان خلیل‌آباد از آبغوره تازه، باعث شده واحدهای کوچک آبغوره گیری در سطح شهرستان راه‌اندازی شود، اذعان کرد: راه‌اندازی واحدهای کوچک آبغوره گیری در سطح شهرستان خلیل‌آباد باعث راه‌اندازی و شکل‌گیری شغل‌های فصلی شده است.

شبان با بیان اینکه غوره تولیدی شهرستان خلیل‌آباد علاوه بر تأمین نیاز شهرستان به شهرهای هم‌جوار و بعضاً استان‌های دیگر صادر می‌شود، عنوان کرد: این محصول محبوب که معمولاً نشانه آغاز فصل تابستان در این شهرستان است باعث تأمین امرار معاش تعداد از کشاورزان محلی نیز شده است.

وی با تأکید بر اینکه با توسعه روش‌های کشاورزی مدرن و مدیریت بهینه باغات می‌توان شاهد افزایش تولید این محصول و فراوری بیشتر آن باشیم، تشریح کرد: غوره برداشت شده در شهرستان خلیل‌آباد می‌تواند به‌عنوان چاشنی در غذاها و تهیه انواع ترشی‌های محلی نیز استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه غوره و فراورده‌های آن می‌تواند به هضم غذا، کنترل وزن، مصرف به‌عنوان منبع ویتامین C و بسیاری موارد دیگر کمک کند، ابراز کرد: هواداران غوره، آبغوره و فراورده‌های آن می‌تواند این میوه خوش‌طعم و مفید را از بازارهای محلی شهرستان خلیل‌آباد تهیه و از طعم ناب آن لذت ببرند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار