رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
به‌منظور توسعه شهری و جذب گردشگر؛

شهردار باجگیران گفت: به‌منظور توسعه و رونق شهری و جذب گردشگران داخلی و خارجی، برای اولین بار طرح ساخت پارک کوهستانی هزار پله در کوه‌های مشرف‌ به شهر مرزی باجگیران داده‌ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، محمد حسینی عصر امروز در نشست خبری خود در سالن اجتماعات شهرداری باجگیران بابیان اینکه شهر باجگیران از پتانسیل بالایی به دلیل وجود بازارچه و پایانه مرزی و همچنین مناطق بکری مثل دره شمخال برخوردار است، گفت: از این شهر مرزی به‌عنوان شهر مقاومت نیز یاد می‌شود زیرا شهید عباسعلی ایراندوست در جنگ جهانی دوم در دفاع از مرزهای کشور به شهادت می‌رسد.

وی یکی از اقدامات مهم در حوزه جذب گردشگر را توجه به زیرساخت‌های فضای سبز دانست و خاطرنشان کرد: برای اولین بار طرح ساخت پارک کوهستانی هزار پله در کوه‌های مشرف‌ به این شهر مرزی داده‌ شده است که پس از موافقت محیط‌ زیست و منابع طبیعی می‌تواند جلوه مناسبی به این نقطه در ورودی شهر بدهد.

شهردار باجگیران با یادآوری این موضوع که تعطیلی مرز باجگیران در سال‌های گذشته موجب کاهش جمعیت این شهر مرزی شده است و امروز این جمعیت به کمتر از هزار نفر رسیده است، گفت: به‌طورقطع انجام اقدامات زیر بنایی می‌تواند علاوه بر بازگشت مردم به این شهر موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی نیز باید و رونق به این منطقه برگردد.

حسینی ایجاد پارک مشاهیر و تاریخ باجگیران را یکی از اقدامات مهم برای پاسداشت مقام بزرگان این منطقه و پیشینه شهر برشمرد و افزود: زمانی اولین موتوربرق استانی خراسان بزرگ و حتی اولین سینما در باجگیران قرار داشت پس باید توسعه این شهر مرزی به‌عنوان پیشانی ایران در دستور کار مسئولین قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه بودجه امسال شهرداری 13 میلیارد تومان بسته‌شده است و باید تمام اقدامات در راستای تحقق آن صورت بگیرد، تصریح کرد: زمانی باجگیران تنها شهر بدون گاز شناخته می‌شد اما امروز با تلاش‌های مسئولین خطوط انتقال گاز در حال جانمایی است اما طولانی شدن فاصله ساخت شبکه اصلی با انشعابات مشکلاتی را برای مردم این شهر به وجود آورده است بنابراین باید سرعت بیشتری در اجرای این پروژه صورت بگیرد.

30 هکتار زمین به محدوده شهری باجگیران اضافه‌شده است

رئیس شورای شهر باجگیران نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهر مرزی بوده و از 3 طرف قابل‌گسترش نیست و تنها از سمت شرقی می‌توان بافت شهر را گسترش داد 30 هکتار زمین در سمت شرقی به محدوده اضافه‌شده که تأییدیه‌های استانداری را نیز گرفته است.

بهمن همراهی با اشاره به اینکه برنامه‌ای 30 ساله برای توسعه شهر باجگیران در نظر گرفته‌شده است، افزود: برای اسکان یک هزار نفر جمعیت در باجگیران و جلوگیری از هدر رفت آب پیش‌بینی احداث یک‌بند خاکی در روستای قره چقه شده است تا در آینده مشکلی در تأمین آب در شهر باجگیران نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه قریب به 300 نفر از مرز ترکمنستان وارد شهر باجگیران می‌شوند و شهرداری برای جابه‌جایی این تعداد مسافر از مرز به شهر و از شهر به گمرک دو دستگاه مینی‌بوس در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه گمرک، پایانه و بازارچه مرزی فعال است و مراجعه اتباع ترکمن به دلایلی همچون پزشکی به ایران زیاد شده است باجگیران رونق خاصی گرفته است.

رئیس شورای شهر باجگیران با یادآوری اینکه این شهر ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های گردشگری راه‌اندازی اتوبوس توریستی از مبدأ باجگیران به پایتخت ترکمنستان یعنی شهر عشق‌آباد است که پیشنهاد آن به نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور داشته شده و قطعاً تحقق آن موجب توسعه این منطقه مرزی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار