رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/09 Monday - 2024 30 September الاثنين ، 27 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-09 10:48 شماره خبر : 8837 https://sobhtoos.ir/short/NE9Pp 0

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلان‌شهر مشهد در پی افزایش حجم آلاینده‌ گردوغبار از عصر دیروز و در نهمین روز از پاییز ۱۴۰۳ در وضعیت هشدار آلودگی و شرایط بسیار ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، با عدد ۱۵۷ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص هوای این کلان‌شهر در یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۶۸ از شرایط بسیار ناسالم هوا حکایت دارد.

وی بابیان اینکه سطح آلودگی هوا در ۱۳ منطقه مشهد در شرایط «بسیار ناسالم» قرار دارد ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر ۱۰ ایستگاه دیگر دارای سنجش هوا در کلان‌شهر مشهد، در شرایط سالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای آلوده مثل امروز ضمن خود مراقبتی و استفاده از ماسک از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند و با کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو.آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

افزون بر یک‌میلیون دستگاه خودرو روزانه در شرایط عادی و معمولی در کلان‌شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت‌وآمد می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار