رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/08/03 Thursday - 2024 24 October الخميس ، 21 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-03 19:17 شماره خبر : 9178 https://sobhtoos.ir/short/4ZRYY 0
رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی مطرح کرد:

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: هنر و هنرمند امروز می‌توانند نقشی کلیدی در جبهه رسانه و فضای مجازی برای دفاع از انسانیت ایفا کنند، در حالی که بمب‌افکن‌های مسلح دشمن نمی‌توانند به این اندازه تأثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حمد خالقی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج خراسان رضوی (سودای عشق) که در محل سینمای ایران شهرستان کاشمر برگزار شد، با اشاره به وضعیت نابسامان جهانی، اظهار داشت: در دنیای امروز، ما شاهد توحش جبهه باطل در مقابل جبهه انسانیت هستیم و این ما را ناگزیر می‌کند که از تمام امکانات و ادوات خود برای دفاع از خود استفاده کنیم.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، بر لزوم آمادگی در برابر تهدیدات تأکید کرد و گفت: ما باید از همه امکانات خود بهره‌برداری کنیم تا دشمن نتواند به ما تعرض کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در ادامه به اهمیت هنر به عنوان یکی از ابزارهای دفاع از انسانیت پرداخت و خاطرنشان کرد: هنر و هنرمند امروز می‌توانند نقشی کلیدی در جبهه رسانه و فضای مجازی ایفا کنند، در حالی که بمب‌افکن‌های مسلح دشمن نمی‌توانند به این اندازه تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه هنر می‌تواند پیام‌های انسانی و فرهنگی را به بهترین شکل منتقل کند، تصریح کرد: هنرمندان غیرایرانی در فضای مجازی و جبهه هنری بسیار فعال هستند و این موضوع سؤال‌ برانگیز است که چرا هنرمندان ایرانی گاهی اوقات از این ظرفیت غافل هستند.

خالقی با تأکید بر این که همه امکانات و استعدادهایی که خداوند به ما داده، باید در خدمت جبهه انسانیت قرار گیرد، به اهمیت جشنواره تئاتر به عنوان یک قالب هنری تأثیرگذار اشاره کرد و گفت: این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی مهم در سطح استان خراسان رضوی، فرصتی بود تا هنرمندان با بهره‌گیری از هنر خود، به دفاع از ارزش‌های انسانی و فرهنگی بپردازند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در این جشنواره، اذعان کرد: این یادواره برخلاف یادواره‌های مرسوم، نگاه جدیدی را به نمایش گذاشت و به یکی از قالب‌های مهم هنری یعنی تئاتر پرداخت و هنرمندان باید قدر خود را بدانند و به نقش خود در ترویج فرهنگ و هنر افتخار کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ضمن تقدیر از تلاش‌های برگزارکنندگان و هنرمندان حاضر در جشنواره، عنوان کرد: من در پشت صحنه این ماجرا شاهد زحمات زیادی بودم که برای برگزاری هر چه‌ بهتر این رویداد کشیده شد و امیدوارم در برنامه‌های آینده، نقاط ضعف را شناسایی کرده و برای بهبود آن‌ها تدبیر بیشتری به کار ببریم.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده بسیج هنرمندان خراسان رضوی تشریح کرد: پس از این جشنواره، ما برنامه‌های دیگری نیز خواهیم داشت، از جمله جشنواره موسیقی، شعر و هنرهای تجسمی، جشنواره فیلم که این جشنواره‌ها به عنوان قله کار هنری ما شناخته می‌شوند و ما به دنبال برگزاری هر چه بهتر آن‌ها هستیم.

خالقی از هنرمندان خواست تا استعدادهای خود را در راه خدمت به جامعه و ترویج ارزش‌های انسانی به کار بگیرند و تاکید کرد: زرنگ آن فردی است که از امکانات خود در راه درست استفاده کند و ما باید از نعمت‌هایی که خداوند به ما داده، به‌درستی بهره‌برداری کنیم و در این راه، به یاد شهیدان و شخصیت‌های بزرگ تاریخ خود باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار