رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-17 20:14 شماره خبر : 8146 https://sobhtoos.ir/short/4yQrX 0
رئیس اداره برق شهرستان تربت‌حیدریه:

رئیس اداره برق شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در راستای برنامه‌های دولت شهید رئیسی با محوریت تولید محصول سبز با برق سبز، نخستین نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی خورشیدی هفته آینده در جلگه رخ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ رستمی‌پور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان تربت‌حیدریه دو هزار کیلومتر خطوط هوایی فشار متوسط، یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر فشار ضعیف و دو هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۱۷ دستگاه پست زمینی است که  ۱۶۷ روستا و چهار شهر را پوشش می‌دهد. 

وی با بیان اینکه پیک بار مصرف برق شهرستان ۱۲۵ مگاوات است، گفت: تعداد مجموع مشترکین ۱۱۸ هزار است که ۹۰ هزار مشترک شهری و ۲۸ هزار مشترک روستایی است. 

رستمی‌پور با بیان اینکه به تاریکی خیابان‌های شهر اذعان داریم، گفت: به‌زودی برخی خیابان‌ها و هسته مرکزی شهر روشن خواهد شد و اکنون برخی تغییرات قابل مشاهده است. 

رئیس اداره برق تربت‌حیدریه ادامه داد: با توجه به ناترازی تولید و مصرف در کشور که تربت‌حیدریه هم از این مستثنی نیست مدیریت بار در تمامی تعرفه‌ها وجود دارد. 

وی افزود: تا پیش از این خاموشی‌های دو ساعته تبعاتی داشت و مراکز خدماتی در مسیر بودند و خسارات زیادی به مردم وارد می‌شد، لذا تصمیم بر این شد مدیریت بار روی مشترکین کشاورزی در اوقاتی قرار بگیرد که آب‌دهی اراضی هم توجیهی ندارد. 

رستمی‌پور به طرح شهید رئیسی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: طرح تولید محصول سبز با برق سبز در دولت سیزدهم کلید خورد و در تربت‌حیدریه یک نیروگاه احداث شده که هفته بعد وارد مدار می‌شود. 

رئیس اداره برق تربت‌حیدریه گفت: نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی جلگه رخ تربت‌حیدریه با مشارکت کشاورزان برای سه حلقه چاه به میزان ۵ میلیارد تومان احداث شده که سرمایه‌گذاری در این طرح در چهار سال برگشت اقتصادی دارد. 

وی با بیان اینکه احداث این نیروگاه‌ها با تسهیلات است، گفت: در حال حاضر ۱۰ کشاورز برای احداث این نیروگاه‌های خورشیدی مراجعه کردند که احداث هر نیروگاه بر اساس ظرفیت‌ چاه کشاورزی فعالیت می‌کند. 

رستمی‌پور با بیان اینکه این طرح به نفع کشاورزان است، افزود: سرمایه‌گذاری در این طرح در چهار سال برگشت اقتصادی دارد و امیدواریم صنایع هم به این سمت حرکت کنند. 

رئیس اداره برق تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه امسال ۱۲ ترانس مرکزی برق در سطح شهرستان تقویت شده است، گفت: همچنین امسال هشت کیلومتر خط هوایی فشار متوسط از مسیر دانشگاه تا هسته مرکزی شهر در حال اجرا است تا با راه‌اندازی مجموعه آبشار و مجتمع فرهنگی هنری در پیشکوه زیرساخت‌های برق تقویت شود. 

رستمی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر تاریکی برخی بوستان‌ها و پارک‌ها گفت: تامین پروژه روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها با شهرداری‌ها است، اما هزینه مصرف برق آنها‌ رایگان است. 

وی در خصوص قطع چاه‌های آب شرب هم گفت: در سیاست‌های وزارت نیرو و در دستور کار اداره برق شهرستان قطع برق مشترکین حساس و چاه‌های اب شرب نیست، البته ممکن است که گاهی اوقات به دلیل اتفاق در شبکه برق یک چاه قطع شود. 

رئیس اداره برق تربت‌حیدریه در خصوص گلایه واحد‌های صنعتی شهرک‌های صنعتی و روشنایی معابر این شهرک‌ها گفت: در خصوص قطع برق صنایع، تکلیف وزارت نیرو است که در کل کشور صنایع برای مدیریت بار یک روز در هفته را همکاری کنند. 

رستمی‌گفت: روشنایی معابر شهرک‌های صنعتی با شهرک‌های صنعتی است اما با تعامل کار را به پیش برده‌ایم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار