رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر خبر داد:

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر از نجات ۱۶ نفر از اعضای یک خانوادهٔ طبیعت‌گرد توسط تیم کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر در آبگرم خلیل‌آباد خبر داد.

حسین غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ در تشریح این خبر اظهار داشت: در ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه مصدومیت یک خانم و گرفتار شدن ۱۶ نفر از اعضای یک خانواده در منطقه آبگرم از توابع شهرستان خلیل‌آباد به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری استان خراسان رضوی گزارش شد. 

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: بلافاصله یک تیم پیشروی امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام و در ساعت ۲۲ به افراد دسترسی پیدا کردند، با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و مسیر  یک تیم پشتیبان نیز به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر با بیان اینکه نجاتگران کوهستان پس از انجام اقدامات اولیه برای مصدوم و ایجاد کارگاه‌های متعدد فنی در کوهستان تمام افراد را به منطقه امن منتقل کردند، افزود: این عملیات پس از ۹ ساعت تلاش سخت و نفس‌گیر با همکاری هیئت کوهنوردی شهرستان کاشمر در ساعت ۴ بامداد به پایان رسید.

 وی با تأکید بر اینکه به شهروندان عزیز توصیه می شود هرگز از مسیرهای فرعی و غیر ایمن اقدام به صعود نکنند، تصریح کرد: همچنین شهروندان بدون آشنایی با مسیر کوهستان و با تجهیزات نامناسب و به صورت انفرادی اقدام به کوهنوردی نکنند.

غلامی با تقدیر از تلاش تیم نجات کوهستان هلال‌احمر برای انجام این عملیات، اذعان کرد: آبگرم خلیل‌آباد یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکر شهرستان خلیل‌آباد محسوب می شود که همه ساله گردشگران زیادی از سراسر استان و حتی خارج از استان را میزبانی می‌کند و بسیاری از گردشگران برای اولین‌بار به این منطقه سفر می‌کنند که نیاز است حتماً از راهنمای مسیر برای سفر به آبگرم خلیل‌آباد استفاده کنند تا سفر بدون خطری داشته باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار