رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/04/10 Sunday - 2024 30 June الأحد ، 24 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-08 14:52 شماره خبر : 7685 https://sobhtoos.ir/short/N3aMY 0
امام جمعه سرخس:

امام جمعه سرخس گفت: امروز روزی است که بالاترین و مهم‌ترین واجب، شرکت در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس گفت: یکی از مسائلی که بسیار با اهمیت است و از مصادیق مهم فرج به شمار می‌رود، تقویت نظام است که با پشتوانه مردمی صورت می‌گیرد؛ برای پشتوانه مردمی نیز مسئله انتخابات و مشارکت بالا در آن بسیار مهم است.

امام جمعه سرخس افزود: امروز روزی است که بالاترین و مهم‌ترین واجب، شرکت در انتخابات است و اگر کسی عمداً در انتخابات شرکت نکند، از مسلمانان نیست.

وی ادامه داد: کسانی که رأی می‌دهند، باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و بی‌تفاوت نباشند، زیرا وظیفه ما این است که دیگران و نزدیکان خود را نیز به رأی دادن دعوت کنیم.

خطیب نماز جمعه سرخس تأکید کرد: رأی دادن نباید به ساعات آخر گذاشته شود و این وظیفه باید سریع انجام شود.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: دو گروه از مردم، یعنی کسانی که خیلی غرق در مادیات هستند یا کسانی که خیلی غرق در فقر هستند، انتخابات مسئله اول آن‌ها نیست؛ اما آن‌ها باید بدانند که لازمه حل مسائل اقتصادی و معیشتی آن‌ها، همین انتخابات است.

امام جمعه سرخس با اشاره به شبهات وارد بر انتخابات اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی سلامت انتخابات اصل بوده و اینکه رئیس‌جمهور از قبل تعیین می‌شود، اشتباه است، زیرا از اول انقلاب افرادی با سلایق و تفکرات مختلف در انتخابات رأی آوردند.

وی بیان کرد: مردم باید به کسی رأی دهند که خستگی‌ناپذیر باشد و راه شهید رئیسی را ادامه دهد؛ حتی دشمنان او هم می‌گویند که شهید رئیسی موفق عمل کرده است.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با قدردانی از تمامی عوامل اجرایی انتخابات و ستادهای انتخاباتی گفت: عزیزانی که رأی مردم را کسب کردند و پیروز انتخابات شدند، باید حرف رهبری را گوش کرده و از افرادی که با انقلاب و نظام زاویه ندارند، استفاده کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار