رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-26 12:00 شماره خبر : 8632 https://sobhtoos.ir/short/Ngon9 0
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف گفت: کسانی می‌توانند خود را مسلمان حقیقی و پیرو راستین پیامبر اکرم (ص) بخوانند که در مقابل مستکبرین و ظالمان عالم سکوت نکرده و دست سازش به سوی آنها دراز نکنند.

حجت‌الاسلام حسین مصلایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»، ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: وحدت مصداق حقیقی عمل به قرآن و سیره‌ی پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: وقتی قرآن کریم صریحاً فرمان به در کنار هم بودن و جمع بودن مسلمانان و دوری از تفرقه و جدایی داده است دیگر کسی نمی‌تواند به نام اسلام و قرآن برخلاف دستورات دین توصیه و عمل کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خواف تصریح کرد: برخی مسئله‌ی وحدت را یک موضوع صرفاً سیاسی و فارغ از وجهه دینی بیان می‌کنند درحالی‌که دستور صریح قرآن و سیره رسول خدا(ص) بیانگر این است که این موضوع ریشه در اصل اسلام دارد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یکی از مهم‌ترین اهداف دین مبین اسلام در قرآن کریم مبنی بر لزوم ایستادگی مسلمانان و مبارزه با جریان طاغوت در قالب مصادیق گسترده تبیین شده است ناخودآگاه عقل انسان بر لزوم مسئله‌ی وحدت امت اسلام حکم می‌کند که اگر این مسئله تحت‌الشعاع موضوعات دیگر قرار گیرد قطعاً به پیکره اسلام آسیب جدی وارد خواهد شد.

حجت‌الاسلام مصلایی با اشاره به سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام در خصوص مسئله وحدت خاطرنشان کرد: زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز گویای لزوم حفظ وحدت البته نه به‌صورت تاکتیک، بلکه به‌صورت یک راهبرد عمیق و صمیمانه دینی و اخلاقی در جهت تقویت و همبستگی اسلام و مسلمین بوده است که این مسئله هم در رفتار و هم در گفتار معصومین علیهم‌السلام کاملاً مشهود است.

وی ادامه داد: امروز اگر تمام کشورهای اسلامی حول محور وحدت طبق سفارش قرآن عمل می‌کردند هیچ مستکبری در این عالم به خود اجازه نمی‌داد که با جسارت و وقاحت هرچه تمام در حق مسلمانان مظلوم فلسطین آن‌قدر جنایت و ظلم کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف عنوان کرد: البته جریان مقاومت که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروز به یک قدرت بی‌بدیل در منطقه تبدیل‌شده است محصول عمل به دستورات قرآن و دین است که شیعه و سنی را در کنار یکدیگر جمع کرده و صدای مظلومیت مسلمانان فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است.
حجت‌الاسلام مصلایی با اشاره به لزوم بیداری ملت‌ها و دولت‌های مسلمان جهان گفت: کسانی می‌توانند خود را مسلمان حقیقی و پیروی راستین پیامبر اکرم (ص) بخوانند که در مقابل مستکبرین و ظالمان عالم سکوت نکرده و دست سازش به‌سوی آن‌ها دراز نکنند زیرا هم موجب سرافکندگی امت اسلام و هم موجب جفا به خون شهدای مظلوم خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار