رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/07/04 Wednesday - 2024 25 September الأربعاء ، 22 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-04 14:46 شماره خبر : 8756 https://sobhtoos.ir/short/VljwW 0
مدیر نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان:

مدیر نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان گفت: فهم عمومی قرآن ضرورت امروز جامعه بشری است و برای آن که قرآن کریم در سطح جامعه اقامه شود نیازمند فردسازی، اجتماع‌سازی و امت‌سازی مبتنی بر قرآن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از روابط‌عمومی نمایندگی المصطفی در خراسان، حجت‌الاسلام روح‌الله سعیدی فاضل در نشست «وحدت تمدنی؛ نگاه انقلاب اسلامی به مقوله وحدت اسلامی» که در مشهد مقدس برگزار شد با بیان اینکه نمایندگی جامعه المصطفی خراسان بزرگ‌ترین نمایندگی المصطفی بعد از قم است که در دو بخش خواهران و برادران مشغول به فعالیت است، اظهار داشت: این نمایندگی قریب به 2 هزار طلبه از ۴۳ کشور دنیا در حال آموزش و تعلیم‌وتربیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های نمایندگی خراسان در بین نمایندگی‌های المصطفی، وجود مضجع منور حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در شهر مشهد مقدس است، خاطرنشان کرد: با وجود حوزه‌های علمیه شیعه و اهل‌سنت، دانشگاه‌های ممتاز و ظرفیت آستان قدس رضوی، امکان بهره‌مندی طلاب از این ظرفیت‌ها فراهم است.

مدیر نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان با اشاره به اینکه مشهد مقدس یکی از نمادهای وحدت در جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود، تصریح کرد: خراسان بزرگ به عنوان یک نقطه تمدنی که از گذشته تا به امروز بخش زیادی از افغانستان، پاکستان و ایران را در بر داشته همواره محل تعامل و هم زیستی مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تعاریف در حوزه تقریب و وحدت مربوط به دیدگاه رهبران جمهوری اسلامی است، اذعان کرد: این دیدگاهی متفاوت است که تا کنون جوامع مختلف اسلامی به آن توجه نکرده‌اند و باید به این نظریه و نکته متوجه بشویم و اصول آن را مورد بررسی قرار بدهیم.

سعیدی فاضل با تأکید بر اینکه وحدت در بین ادیان و مذاهب تعاریف متفاوتی دارد، در نگاه رهبران جمهوری اسلامی ایران چند تعریف دارد، عنوان کرد: وحدت یعنی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، وحدت یعنی تعامل و همکاری در جهات مشترک و اقدامات مشترک، وحدت یعنی مواجهه با دشمن واحد و وحدت به معنای اتحاد و همدلی مسلمانان در ایجاد تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رهبران انقلاب اسلامی معنای وحدت را از قرآن کریم، از روایات پیغمبر اکرم (ص) و اهل‌بیت علیهم‌السلام مطرح می‌کنند، تشریح کرد: خداوند متعال هدف از زندگی انسان را هدایت یافتن و سعادت یافتن در پرتوی عدالت الهی مطرح می‌کند و قرآن کریم برنامه جامع این هدایت است که انسان‌ها موظف به انجام آن برای رسیدن به سعادت هستند.

مدیر نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان با بیان اینکه یکی از مواردی که امروز به آن مبتلا شده‌ایم همین است که مردم از قرآن دور هستند، تأکید کرد: فهم عمومی قرآن ضرورت امروز جامعه بشری است و برای آن که قرآن کریم در سطح جامعه اقامه شود نیازمند فردسازی، اجتماع‌سازی و امت‌سازی مبتنی بر قرآن هستیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار