رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-03-03 07:56 شماره خبر : 7100 https://sobhtoos.ir/short/Vwo7q 0
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی‌گفت: واضح‌‌ترین و شفاف‌‌ترین موضع اقتصادی شهید رئیسی در آن بود که دولت و مجلس باری بر دوش مردم عادی، تولید کننده و حتی سهامداران بورس نگذارند.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: شهید رئیسی بر تسهیل امور مردم و اینکه مسائل و نیاز آنها باید در سریع‌‌ترین و آسان‌‌ترین روش ممکن باید حل و فصل شود اصرار می‌ورزید. 

وی تصریح کرد: زمانی که آیت‌الله رئیسی در آستان قدس رضوی حضور داشت خیلی از برنامه‌هایی که مرسوم نبود را ممنوع و محور تمام فعالیت‌ها را به نفع مردم رقم زد و حتی برای کسانی که محروم بودند شرایط سفر رایگان و امکان اسکان ارزان زائران را فراهم کرد. 

زنگنه به حضور کوتاه مدت شهید رئیسی در دولت اشاره کرد و افزود: این شهید عزیز از قوانین و دستورالعمل‌هایی که باری از دوش مردم برمی‌داشت به‌شدت حمایت‌ می‌کرد که نمونه بارز آن همین قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار بود که چندین بار در وزارت اقتصاد حاضر شدند و حتی کسانی که با این مسیر مخالف بودند را توبیخ می‌کردند. 

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی‌ دومین ویژگی شهید رئیسی را صبر و متانت عنوان کرد و گفت: صبر و متانت و حلم شهید رئیسی در برابر انتقادها زبان زد بود و در بسیاری از جلسات مجلس و دولت و به‌خصوص سیاست‌های پولی که بعضاً طول می‌کشید و بخش عمده نمایندگان انتقادات به دولت را مطرح می‌کردند و وزرا هم حتی دفاع می‌کردند، اما شهید رئیسی با متانت همه را دعوت به صبر و انتقادها را می‌پذیرفت و تعصبی روی نظر خود و دولت نداشت. 

زنگنه ادامه داد: در صحن مجلس هم که حضور می‌یافت هیچ‌گاه از این شهید عزیز انتقاد تند و نامناسب ندیدیم و اگر هم تذکری بود آن را با متانت و محترمانه و با کرامت مطرح می‌کرد. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی‌گفت: واضح‌‌ترین و شفاف‌‌ترین موضع اقتصادی شهید رئیسی در آن بود که دولت و مجلس باری بر دوش مردم عادی، تولید کننده و حتی سهامداران بورس نگذارند و اگر می‌دید قانونی در مجلس تصویب شده که ممکن است حقوق سهامداران خرد مورد خدشه وارد و یا ایجاد تورم و زحمت برای مردم شود بلافاصله شفاف واکنش نشان می‌داد و به وزیر مربوطه تذکر می‌دادند که باید رفع شود. 

زنگنه سومین ویژگی برجسته شهید رئیسی را فسادستیزی عنوان کرد و افزود: کمتر رئیس جمهوری دیدیم که سردمدار مبارزه با فساد و خطای زیر مجموعه خود باشد، در عین حال و در این مدت کمتر از سه سال چند نفر از کارگزارانی که خطا یا تخلفی انجام داده‌ بودند را دستور عزل داده و با شهامت پیگیری می‌کردند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار