رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
یادداشت؛

علی ششتمدی نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای سبزواری نوشت: شبکه اینترنتی سربداران گامی عملی در مسیر بروز و ظهور شبکه تلویزیونی دیار سربداران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ علی ششتمدی نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای سبزواری نوشت: این روزها یکی از رؤیاها در دیار سربداران به تحقق پیوسته و خوشبختانه تحقق آن، ادامه‌دار هم شده است.

 برای سال‌ها آرزوی نخبگان، هنرمندان، مدیران و بسیاری از اقشار این دیار، داشتن یک شبکه رادیوی یا تلویزیونی مختص سبزوار بوده است. خوشبختانه با کنار هم نشستن چندین قطعه از پازلی بزرگ، این آرزو به تحقق رسید و «شبکه تلوبیونی سربداران» مدتی است مجوز گرفته و مشغول فعالیت است.

هرچند این شبکه در بستر اینترنتی منتشر می‌شود؛ اما نظارت و مجوز آن با صداوسیماست و گامی عملی در مسیر آینده‌ای است که شبکه تلویزیونی دیار سربداران نیز فرصت بروز و ظهور یابد.

در مورد آینده، هرچند نمی‌توانیم به‌صورت قطعی اظهارنظر کنیم؛ اما بعید نیست که با گسترش و پیشرفت شبکه‌های اینترنتی و فراگیری دستگاه‌های تلویزیون هوشمند که به نت متصل می‌شوند، در سال‌های آینده شبکه‌های تلویزیون اینترنتی جایگزین شبکه‌های معمولی شوند.

همین‌الان بسیاری از شبکه‌های موجود، در بسترهای دیجیتال فعال‌اند و نسل شبکه‌های آنالوگ تغییر کرده است، پس عجیب نیست که نسل فعلی نیز تغییر کند.

مهم‌تر از تأسیس و دریافت مجوز شبکه، تداوم کار آن است. خوشبختانه در این هفته‌ها گروه سازنده این شبکه توانسته‌اند با دست‌خالی و بدون بودجه و پول، برنامه‌های روزانه شبکه را تأمین کنند. برنامه شب یلدای این شبکه نیز با حضور هنرمندان شناخته شده مانند مصطفی آزاد و سجاد اکبری، مخاطب گسترده‌ای پیدا کرد.

شبکه سربداران نخستین شبکه تلوبیونی شهرستانی غیر مرکز استانی در کشور است که با رویکرد هویت‌بخشی بیشتر به این منطقه در مسیر اهداف انقلاب اسلامی فعال شده است.تقویت بنیان‌های فرهنگی و دینی منطقه و معرفی بیشتر ظرفیت‌های هنری غرب خراسان رضوی به‌وسیله هنرمندان، از جمله رویکردهای شبکه تلوبیونی سربداران بر بستر اینترنت است که با راه‌اندازی شبکه سربداران، بستری برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های منطقه سبزوار در سطح کشور و عرصه بین‌المللی فراهم شده است و یکی از ویژگی‌های این شبکه این است که تمامی علاقه‌مندان در سراسر کشور یا خارج کشور می‌توانند برنامه‌های آن را مشاهده کنند.

شبکه سربداران، یک بستر و زمینه فرهنگی، هنری، اجتماعی و سرمایه‌ای مهم برای کل منطقه و ۶ شهرستان دیار سربداران است. این شبکه متعلق به دسته و گروه خاصی نیست و در حال حاضر چون درآمد و اقتصاد در آن نقشی ندارد، خوشبختانه برای حضور و نقش‌آفرینی در آن هم هیچ دعوا و جنجالی شکل نگرفته است.

 تمام گروه‌های سازنده محتوا می‌توانند و توانسته‌اند با این شبکه همکاری کنند. بی‌تردید حفظ این بنیاد بسیار مهم و البته تداوم این کار سخت، در گرو همکاری تمام نهادها و ادارات و نیز حضور و فعالیت همه گروه‌های مردمی است. امید که در آینده این شبکه را توسعه‌یافته و دارای گستره مخاطب قدرتمندی ببینیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار