رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/06/27 Tuesday - 2024 17 September الثلاثاء ، 14 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-18 20:44 شماره خبر : 8505 https://sobhtoos.ir/short/Vv8nO 0
شهردار مزرج:

شهردار مزرج گفت: سهمیه آب شرب این شهر بر مبنای جمعیت 3 هزار نفری بوده، در حالی که طبق آخرین سرشماری جمعیت این شهر تازه تأسیس، حدود 4 هزار و 400 نفر برآورد شده است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی «صبح توس»؛ رضا محمدیان‌نیت عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر مزرج اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ این شهر آب شرب آن است که مردم نیز شهرداری و شورای شهر را در این زمینه سرزنش می‌کنند اما در واقع متولی این امر دستگاه دیگری است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری انجام‌شده جمعیت این شهر حدود 4 هزار و 400 نفر بوده اما سهمیه آب مزرج با شهر یک‌هزار و 200 نفری آلماجق برابری می‌کند، گفت: استاندارد آب برای این تعداد جمعیت حدود 11 دبی است در حالی که بیشتر از 8 دبی آب به مزرج اختصاص پیدا نمی‌کند و همین امر نیز مشکلاتی برای مردم به‌وجود آورده است.

شهردار مزرج با یادآوری این مطلب که مرداد سال 1400 مصوبه شهر شدن دریافت شد که در همان ابتدای کار چالش‌هایی وجود داشت، افزود: روند کار قبل از شهر شدن بر مبنای دهیاری بود که بعد قوانین شهرداری پیاده شد و در اولین قدم حریم و پهنه‌ها مشخص و سپس بافت ناکارآمد تعیین شد تا از محل اعتبارات طرح هادی شهری که به تصویب استانداری نیز رسیده است، اعتباراتی به این حوزه اختصاص پیدا کند.

وی بافت مسکونی شهر مزرج را حدود 85 هکتار دانست و تصریح کرد: بیشتر ساخت‌وسازهای انجام‌شده در حاشیه شهر بدون دریافت مجوزهای لازم بود که موضوع در کمیسیون ماده 100 مطرح و مشکل حدود 80 پرونده در زمینه انشعابات رفع شد.

محمدیان از رایزنی برای اختصاص زمین ویژه نهضت ملی مسکن در این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده از محل موقوفات، سه زمین رایگان برای ساخت منازل مسکونی نهضت ملی، مسکن محرومان و ایجاد پایگاه اورژانس اختصاص یافت.

شهردار مزرج با تأکید بر اینکه آسفالت عملکرد شهرداری نیست بلکه وظیفه است، گفت: سال گذشته 13 هزار مترمربع آسفالت معابر شهری انجام شد و بهسازی پارک‌ها و خیابان‌ها به همراه اجرای المان و مبلمان شهری در دستور کار است.

وی بیان کرد: برای اولین بار در این شهر 24 دوربین پایش نظارتی در معابر، ورودی و خروجی‌های شهر و میدان‌ها نصب‌ شده که این تعداد قرار است به 38 دوربین افزایش پیدا کند و قرارداد فیبر نوری هم در این حوزه منعقد شده است.

 محمدیان یکی از حُسن‌های این شهر تازه تأسیس را رشد معکوس جمعیتی آن برشمرد و اضافه کرد: سال گذشته میزان بودجه شهرداری 11 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که به‌صورت 100 درصدی جذب شد و امسال نیز این بودجه با افزایش به 16 میلیارد تومان رسیده است و در سطح استاندارد قرار داریم.

وی یادآور شد: شهرداری‌ها دارای درجه‌بندی‌های مشخصی بوده که در زمینه اعتبار و نیروی انسانی مؤثر است و در حال حاضر شهرداری مزرج درجه‌یک است که برای ارتقا طبق قانون باید سه تفریغ بودجه بگذرد و در حال حاضر این مسئله برای این شهر محقق شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار