رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-31 09:32 شماره خبر : 8287 https://sobhtoos.ir/short/4xJ0G 0
مدیر جهاد کشاورزی قوچان خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: خرید تضمینی گندم این شهرستان از مرز ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن گذشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۷۰ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از خبرگزاری فارس، حبیب اله مقتدر اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم آبی این شهرستان ۵ هزار هکتار و گندم دیم ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰ هزار تن برداشت از اراضی زیر کشت گندم صورت بگیرد. 

وی با تأکید بر اینکه خرید تضمینی گندم این شهرستان تاکنون از مرز ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن گذشته است، گفت: مجموع خرید انجام‌شده سال گذشته ۱۴ هزار تن بود که این میزان خرید در سال جاری نشان از رشد بیش از ۷۰ درصدی تاکنون دارد. 

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با بیان اینکه برداشت گندم تا ۱۰ شهریور ادامه دارد و تاکنون ۲۶ درصد هزینه خریداری گندم به کشاورزان پرداخت‌شده است، بیان کرد: پیش‌ازاین چهار مرکز وظیفه خریداری را بر عهده داشتند که در حال حاضر دو مرکز سیلو و کارخانه آرد وظیفه خریداری را به‌صورت متمرکز انجام می‌دهند.

مقتدر سطح زیر کشت جو آبی را ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار و جو دیم را ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار دانست و تصریح کرد: مجموع جو تضمینی خریداری‌شده توسط تعاون روستایی ۴۷۳ تن است که به قیمت هر کیلو ۱۰ هزار تومان بود.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار