رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
قائم‌مقام کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد:

قائم‌مقام کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: با همت و همکاری خوب خیرین بزرگوار، استان خراسان رضوی طی دو سال اخیر، پیشتاز طرح اکرام و نیکوکاری در کشور بوده است.

سید مصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به اینکه طرح حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی این عزیزان به طور مستمر شکل‌گرفته است، گفت: این طرح چندین هدف را دنبال می‌کند از جمله افزایش تعداد حامیان، افزایش سرانه پرداختی به حامیان، کاهش سن حامیانی که در این طرح مشارکت می‌کنند و استفاده از ظرفیت‌های معنوی و منطقه‌ای که بتوانیم این طرح ارزشمند را در تمام مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و محلات گسترش دهیم.

وی افزود: در استان خراسان رضوی  ۴۹ هزار فرزند یتیم و محسن تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این عزیزان با دستان سخاوتمند و دل‌های پاک ۲۰۰ هزار خیر نیک‌اندیش حمایت می‌شوند و طی سال گذشته مبلغ ۲۷۵میلیارد تومان به صورت مستقیم به حساب این عزیزان واریز شده است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) خراسان رضوی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۲هزار حامی در استان خراسان رضوی در طرح اکرام شرکت کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه طی دو سال اخیر، خیرین استان خراسان رضوی در حوزه اکرام و نیکوکاری پیشتاز کشور بوده‌اند، ادامه داد: با همت این خیرین بزرگوار، استان خراسان رضوی از نظر تعداد و سرانه پرداختی به ایتام و محسنین بالاترین مبلغ را در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام با حداقل مبلغ پرداختی ۱۰ هزار تومان آغاز می‌شود و هر کس به تناسب وسع مادی و اقتصادی خود می‌تواند ماهیانه مبالغی را به حساب این عزیزان واریز کند، گفت: در حال حاضر، سرانه دریافتی هر یتیم بیش از ۷۸۰ هزار تومان و محسنین ۳۳۰ هزار تومان است که طی برنامه‌ریزی انجام شده، بنا داریم با همت بالای خیرین و نیکوکاران این رقم را تا مبلغ یک میلیون تومان افزایش دهیم.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی سن حامیان کمیته امداد را طی دو سال گذشته حدود ۵۱ سال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این عدد به ۳۹ سال کاهش پیدا کرده که این نشان می‌دهد در حوزه اکرام اتفاقات خوبی رخ‌داده است. الحمدلله در استان خراسان رضوی هم اکنون بیش از پنج هزار دانش‌آموز حامی فرزندان یتیم و محسنین هستند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار