رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-30 19:32 شماره خبر : 9152 https://sobhtoos.ir/short/ernPK 0
رئیس اداره فرهنگ قوچان خبر داد:

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان گفت: بر اساس رأی هیأت داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی، چهار نمایش از قوچان در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به مرحله نهایی جشنواره راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» به نقل از خبرگزاری فارس؛ ابراهیم مطاعی اظهار کرد: به همت هنرمندان نمایشی این شهرستان، چهار نمایش صحنه‌ای و خیابانی از قوچان به بخش اصلی جشنواره تئاتر رضوان و دو نمایش به جشنواره سودای عشق راه یافته است.

وی از تولید سه نمایش برای بخش ویژه جشنواره رضوان و دو نمایش برای جشنواره تئاتر مقاومت خبر داد و تأکید کرد: بر اساس رأی هیأت داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی و با بازبینی ۱۸۶ اثر رسیده به این جشنواره، چهار نمایش از این شهرستان به مرحله نهایی راه یافت که پس از مشهد، قوچان پرکارترین شهرستان این استان شناخته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان یادآور شد: در بخش صحنه‌ای این جشنواره نمایش «نُه خط عمودی، یک خط اریب» و در بخش خیابانی نمایش‌های «انگشتان کوچک»، «پستچی» و «سیاه، سفید، رنگی» راهی این جشنواره می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه نمایش «ماه پیشونی»، «قشتلی» و «گوهر شب چراغ» نیز از قوچان در بخش ویژه این جشنواره شرکت کردند، گفت: آثار راه‌یافته به بخش نهایی این جشنواره از ۱۷ تا ۲۲ آبان‌ماه در مشهد به رقابت می‌پردازند که آثار برگزیده به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

مطاعی بیان کرد: نمایش صحنه‌ای «چه کسی جنگ را آغاز کرد؟» به همراه نمایش خیابانی «پستچی» نیز به پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج «سودای عشق» راه یافتند که این گروه‌ها از ۳۰ مهر لغایت ۳ آبان در کاشمر به اجرا و رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان تصریح کرد: دو نمایش «الگوریتم فینگر» و «من خسته نیستم» هم موفق به راهیابی به مرحله بازبینی نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در بخش «سردار آسمانی» شدند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار