رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-10-27 13:55 شماره خبر : 5746 https://sobhtoos.ir/short/4avde 0
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از تولید سالانه یک‌هزار و ۳۰۰ تن بذر پنبه در کارخانه لینترگیری پنبه شهرستان خبر داد و گفت: ساجدی و ورامین از مهم‌ترین ارقامی است که در کارخانه لینترگیری کاشمر دلینته می‌شود.

کاظم قربان‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ در حاشیه بازدید از کارخانه لینترگیری کاشمر که با حضور مجری طرح پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، اظهار داشت: کارخانه لینترگیری کاشمر در سال ۱۳۷۶  احداث شد و یکی از محدود واحدهای تولید بذر پنبه در کشور است

وی با بیان اینکه این کارخانه، بذر اکثر نقاط کشور را تأمین می‌کند که همین امر موجب می‌شود مسئولیت همه ما در حفظ و نگهداری این مجموعه چندبرابر شود، خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۰ تن بذر دلینته پنبه در کارخانه لنترگیری شهرستان کاشمر تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تأکید بر اینکه کاهش مصرف بذر، تسریع در جوانه‌زنی، سبزشدن مطلوب گیاه و تراکم مناسب منجر به افزایش تقاضا، از جمله  مزایای بذر‌های پنبه بدون کرک است، تصریح کرد: ساجدی و ورامین از مهم‌ترین ارقامی است که در کارخانه لینترگیری کاشمر دلینته می‌شود و بر اساس تحقیقات به دلیل تولید در داخل کشور به لحاظ ژنتیکی از بسیاری از بذرهای دیگر که از سایر کشورها وارد می‌شود کیفیت بالاتری دارد.

وی نبود تکنولوژی ماشین‌آلات روز دنیا و مستهلک بودن ادوات کارخانه را از مهم‌ترین مشکلات موجود دانست و اذعان کرد: افزایش بهره‌وری و ارتقای ظرفیت کرک‌زدایی در گرو تجهیز کارخانه است.

قربان‌پور همچنین ادامه داد: از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی تقاضا دارم همانند گذشته همکاری همه‌جانبه خود را در راستای حمایت و پشتیبانی برای رونق و فعالیت و به‌روزرسانی دستگاه‌های فرسوده و تخصیص اعتبار برای این واحد تولیدی ارزشمند داشته باشند.

وی عنوان کرد: در حاضر در کارخانه لینترگیری کاشمر روزانه و به طور متوسط حدود ۱۳ تن بذر پنبه، دلینته می‌شود که به طور مستقیم باعث ایجاد شغل برای ۲۰ نفر شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار