رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/10 Monday - 2024 29 April الاثنين ، 20 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-28 11:26 شماره خبر : 6610 https://sobhtoos.ir/short/VMmdx 0
یادداشت؛

سعیده حیه‌در، فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: غم و ترس در سایه شوم جنگ بر سر کودکان غزه تلمبار شده و وجود نحیف و نازکشان آزرده گزند رژیم منحوس صهیونیستی بود تا اینکه ایران وعده‌ای صادق داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح‌ توس»؛ سال‌هاست خواب بر چشمان‌ کودکان فلسطین حرام بوده است، می‌خوابیدند؛ اما هر شب با کابوس بمب و موشک و خمپاره از خواب می‌پریدند؛ اما در شب عملیات وعده صادق، کودکان غزه آرام خوابیدند؛ چون ایران بیدار بود.

شاید باورکردنی نباشد؛ اما کودکان مظلوم سرزمین غزه رؤیای هرشبشان نفس‌کشیدن در هوایی بود که بوی باروت و بوی خون ندهد.

هر شب مادرشان را سخت در آغوش می‌گرفتند؛ چون ترس در سرشت آنها عجین گشته بود.

امنیت ندارند، خانه ندارند، سرزمینشان سال‌هاست اشغال شده است؛ اما به‌جای تمام این نداشته‌هایشان همواره ترس دارند، ترس ازدست‌دادن؛ اصلاً آنها با ترس مأنوس‌اند.

نگاهشان را که از خانواده می‌گیرند، می‌ترسند که مبادا این آخرین نگاه باشد، مبادا خانواده نیز به تمام محرومیت‌هایشان اضافه شود.

از خانه که نه از بیغوله‌شان که بیرون می‌آیند هراس دارند که مبادا همین سرپناه نیز از آنها گرفته شود.

از دوستانشان که دور می‌شوند می‌ترسند دیگر لازم نباشد اسمشان را به زبان بیاورند که مبادا دوستانشان زیر خروارها خاک، به خواب ناز بروند و حتی سنگ مزاری نداشته باشند تا نامشان بر روی آن حک شود.

و چه بسیار کودکانی هستند که شب‌ها در حسرت آغوش گرم پدر و مادر، سر بر خاک سرد می‌گذارند.

دوست داشتند دمی دست پدر و مادرشان را بگیرند و در کوچه‌پس‌کوچه‌های فلسطین قدم بزنند؛ اما سال‌هاست که این حسرت، نسل در نسل به آنها ارث می‌رسد؛ گویا کودکان غزه و فلسطین همه میراث‌دار حسرت‌اند و نافشان را با حسرت بریده‌اند.

امیدشان را ازدست‌داده بودند و شاید هزار بار از خدا پرسیده باشند که خدایا ما در کجای نقشه جهان تو هستیم؟ نکند ما زیر پونز نقشه جهانیم و خود بی‌خبریم.

ناامید بودند تا اینکه ایران وعده داد، آن‌هم وعده‌ای صادق.

به ناگاه کورسوی امید در دلشان روشن شد و روزنه نور، جهان تاریکشان را منور کرد.

شب بود و هوا تاریک، که ایران دفاع مشروعش را آغاز کرد. صدای موشک‌ها را که شنیدند ترس بر اندامشان افتاد؛ اما وقتی حرکت موشک‌ها را با نگاه نافذشان دنبال کردند، امیدوار شدند.

مادران فرزندانشان را به آغوش گرفتند و گفتند بخواب آرام جانم که امشب اولین شب آرامش ماست. بخواب که امشب رژیم منحوس صهیونیستی قالب تهی می‌کند و خواب بر چشم آنان حرام است.

مردم مظلوم فلسطین و غزه در شب عملیات وعده صادق خوابیدند و خواب دیدند که فلسطین آزاد گشته و جهان از وجود شوم اسرائیل زدوده شده است و صبح، به امید تعبیر خوابشان، ایران را در دل تحسین کردند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار