رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/06 Friday - 2024 27 September الجمعة ، 24 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-05 13:15 شماره خبر : 8770 https://sobhtoos.ir/short/Vbr0y 0
هم‌زمان با هفته وقف صورت گرفت؛

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان گفت: هم‌زمان با هفته وقف 5 باب سوئیت در حرم امامزاده سلطان ابراهیم(ع) قوچان بااعتبار 300 میلیون تومان در مساحت 400 مترمربع به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «صبح توس»، حجت‌الاسلام حسین خانی صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه قوچان در حرم امامزاده سلطان ابراهیم(ع) اظهار کرد: بقاع متبرکه امروز به یک قطب فرهنگی در جامعه تبدیل‌شده است و یکی از نیازهای اساسی فراهم کردن امکانات رفاهی و خدماتی در سطح این بقاع به‌ویژه امامزادگان علیهم‌السلام است.

وی یکی از امکانات رفاهی را ایجاد سوئیت در زائرسراها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی مردم به‌ویژه زائران و مسافران فراهم کردن و افزوده شدن به تعداد سوئیت‌های اسکان در این امامزاده واجب‌التعظیم است که هیئت‌امنای این امامزاده و مردم پای‌کار این مسئله آمدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان یادآور شد: نظارت، ساماندهی و راهبری در سطح بقاع متبرکه در اختیار این سازمان بوده اما مدیریت و اجرای برنامه‌ها در اختیار هیئت‌امنای امامزاده‌هاست و مردم نقش اساسی را در این مدیریت بر عهده‌دارند زیرا انتخاب هیئت‌امنا نیز بر عهده مردم است.

خانی بیان کرد: اجرای پروژه افتتاح 5 باب سوئیت در آستان امامزاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم(ع) در فضایی به متراژ 400 مترمربع ایجاد که با استفاده از منابع داخلی و کمک خیرین 300 میلیون تومان در این زمینه هزینه انجام گرفت و این سوئیت‌ها به تجهیزاتی نظیر آبگرمکن، بخاری، اجاق‌گاز و... مجهز شده است.

وی یکی از پروژه‌های اجرایی در این بقعه متبرکه را هم‌سطح سازی سنگ قبور آرامستان برشمرد و تصریح کرد: تاکنون 380 سنگ‌قبر در سطح محوطه این امامزاده مسطح و هم‌شکل شده است که برای دیگر سنگ‌های قبر باید اطلاع‌رسانی صورت بگیرد تا متولیان پای‌کار بیایند.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به این موضوع که ایجاد دو باب مغازه، سکوی استراحت و آسفالت پارکینگ  با هزینه 520 میلیون تومان ازجمله اقدامات عمرانی در امامزاده سید جلیل(ع) شهر آلماجق بوده است، گفت: ساخت سرویس‌های بهداشتی مسجد اهل‌بیت به ارزش 2 میلیارد تومان و اجرای سنگ‌فرش در این محل به طول 400 متر و هزینه 70 میلیون تومانی به همراه رفع مشکل برق سلطان زیرابه به طول سه کیلومتر به ارزش 600 میلیون تومان از دیگر اقدامات عمرانی به شمار می‌رود.

خانی از اجرای محوطه‌سازی و سنگ‌فرش در آستان امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) شهرکهنه، امامزاده حسین(ع) روستای داغیان و... خبر داد و افزود: هم‌زمان با هفته وقف طرح تعویض ضریح امامزاده سید جعفر(ع) روستای فرخان نیز صورت گرفت که 200 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار