رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
در ادامه یادگار ابراهیم صورت گرفت؛

خط تقویت انتقال گاز به تربت‌جام به صورت ویدوی کنفرانس با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در کیلومتر 10 تربت‌جام به فریمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سرمای بی سابقه سال گذشته و کاهش دما در شهرهای مختلف خراسان رضوی، بیم افت فشار و قطعی گاز را برای مردم و مسئولان ایجاد کرد اما بین این شهرستان‌ها، این بحران در تربت‌‌جام خود را نشان داد؛ در سال گذشته، شهرستان تربت‌جام با مشکلات کمبود گاز مواجه شد؛ این مشکلات به دلیل کاهش فشار گاز در زمستان سال 1401 و تبعات آن برای بخشی از هم‌استانی‌ها در تربت‌جام به وجود آمد. 

برای سامان‌دهی در این حوزه در دولت شهید جمهور و تنها با گذشت چند روز با سفر جواد اوجی به تربت‌جام طرح تقویت خط انتقال گاز از پالایشگاه شهید هاشمی نژاد آغاز شد و پروسه عملیاتی آن به جهاد سازندگی در شرکت گاز استان و قرارگاه خاتم الانبیا سپرده شد.

دستور فوری اجرای خط انتقال تقویتی گاز به تربت‌جام صادر شد

با دستور فوری وزیر نفت در تربت‌‌جام عملیات اجرای خط انتقال تقویتی گاز از فریمان یا مشهد به این شهرستان آغاز شد.

جواد اوجی یکشنبه، ۲۵ دی‌ ماه ۱۴۰۱، در جلسه ستاد بحران تربت‌‌جام که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: متأسفانه در حال حاضر فقط در تربت‌‌جام ۱۷ هزار مشترک از نعمت گاز بی‌بهره شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکل گاز تربت‌‌جام خط انتقال تقویتی به طول ۶۵ کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه باید پروژه آغاز و تا سال آینده این خط انتقال به سرانجام برسد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تا سال آینده دیگر شاهد این مشکل نباشیم.

وی با بیان اینکه به محض بازگشت به تهران تمام اعتبار این پروژه تأمین می‌شود، عنوان کرد: اگر این زیرساخت و تقویت خط از قبل انجام شده بود، امروز شرمنده مردم تربت‌‌جام نمی‌شدیم، با احداث این خط قطعاً به شبکه گازرسانی تربت‌‌جام کمک خواهد شد.

اوجی خاطرنشان کرد: چون زیرساخت خطوط ضعیف بوده و از سویی این شهرستان در آخر شبکه گازرسانی قرار دارد، شاهد این مشکلات هستیم.

مطالبه فوری ما افزایش فشار گاز در خط لوله تربت‌‌جام است

در این جلسه امام جمعه تربت‌ جام گفت: مطالبه فوری ما افزایش فشار گاز در خط لوله‌های انتقالی گاز به تربت‌‌جام در اسرع وقت است.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی با بیان اینکه مردم تربت‌‌جام چگونه می‌توانند سرمای منفی ۲۰ درجه را بدون گرمایش تحمل‌ کنند، افزود: همه ما شرمنده مردم صبور و نجیب خطه جام هستیم.

وی با بیان اینکه اگر کمبود گازی در کشور هست، نباید میان پایتخت‌نشین و مرزنشین فرقی باشد، اظهار کرد: نباید شهرستان تربت‌‌جام با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت خط لوله انتقال گازش ۱۰ اینچ باشد تا وقتی ظرفیت خط لوله انتقالی این منطقه افزایش نیابد، مشکل به طور اساسی حل نخواهد شد.

وعده‌ای که در دولت شهید جمهور در کمتر از یک سال محقق شد

حسین جمشیدی فرماندار تربت‌جام بیان داشت: پس از قطع گاز در زمستان سال ۱۴۰۱ و دستور ویژه ریاست جمهور شهید آیت الله رئیسی و سفر وزیر نفت به شهرستان عملیات احداث خط کمکی انتقال گازبه شهرستان با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال آغاز شد. 

وی افزود: با بهره برداری از خط تقویتی انتقال گاز به تربت جام ۸۴ روستا در استان که ۵ روستا از توابع شهرستان تربت‌جام است از این نعمت الهی برخوردار شدند.

فرماندار تربت‌جام بیان داشت: خدمات عمران و طراحی و خدمات فنی و مهندسی و تامین کالا و اجرای این خط به‌صورت معمول نیازمند چند سال زمان بود که با همکاری و تعامل همه بخش‌های دولتی در مدت زمان کمتر از ۹ ماه انجام شده است، حاصل این اقدام تقویت شبکه خطوط انتقال گاز منطقه مرزی تربت‌جام و شهرستان‌های مجاور خواهد بود.

جمشیدی خاطر نشان کرد: با تلاش شرکت گاز استان خراسان رضوی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و حمایت‌های وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و استاندار خراسان رضوی پروژه خط تقویتی انتقال گاز تربت‌جام که گاز خروجی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد را از مسیر صالح‌آباد به تربت‌جام منتقل خواهد کرد امروز به صورت ویدوی کنفرانس با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در کیلومتر 10 تربت‌جام به فریمان افتتاح شد؛ تا در صورت بروز شرایط افت فشار مشابه شرایط زمستان سال گذشته، نسبت به افزایش پایداری خطوط انتقال گاز کمک کند.

نماینده عالی دولت در پایان بیان داشت: اجرای طرح ضربتی خط تقویتی انتقال گاز تربت‌جام در مدت زمان کوتاه، یکی از نمادهای خستگی‌ناپذیری دولت برای خدمت به مردم است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار