رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-27 10:15 شماره خبر : 7898 https://sobhtoos.ir/short/Ngo5Y 0
نماینده سابق مردم تهران مطرح کرد:

رئیس سابق کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بانوان با وجود دقت، مسئولیت پذیری، پاک دستی و روحیه رأفت می‌توانند در دولت نقشی کلیدی ایفا کنند لذا نباید دولت چهاردهم خود را از این ظرفیت محروم کند.

زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با اشاره به اولویت دولت چهاردهم پیرامون حوزه زنان، اظهار کرد: دولت چهاردهم در آغاز کار، باید برای به‌کارگیری ظرفیت بانوان در مناصب کلان مدیریتی برنامه‌ای داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که حضور بانوان در کابینه و در مدیریت‌های کلان و میانی نوعی اطمینان‌ و سلامت‌ به فعالیت‌های دولت می‌بخشد، خاطرنشان کرد: بانوان با وجود دقت، مسئولیت‌پذیری، پاک‌دستی و روحیه رأفت می‌توانند در دولت نقشی کلیدی ایفا کنند؛ لذا نباید دولت چهاردهم خود را از این ظرفیت محروم کند.

رئیس سابق کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که به‌کارگیری بانوان به قطع باید بر اساس اصل شایسته‌سالاری باشد، تصریح کرد: پس از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی زنان شایسته و توانمند بسیاری داریم که می‌توانند با نگاهی تخصصی، در دولت نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به این‌که در طول دوره‌های گذشته، توجه به ظرفیت بی‌بدیل جامعه بانوان کمتر بوده است، ابراز کرد: در دولت‌های گذشته زنان در کابینه حضوری کم‌رنگ داشته‌اند؛ بنابراین لازم است نگاهی تحولی به این حوزه صورت گیرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: حضور بانوان در دولت‌های گذشته در سطوح میانی حضوری پر رنگ بوده؛ اما امروزه نیاز است که در سطوح کلان نیز به این ظرفیت توجهی ویژه شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار